MS Windows
briani 27239
analog hardware til vidiocamera...
Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-06-03 19:30

jeg har et analog videokamera. og vil gerne kunne køre det igennem min
computer så jeg kan redigere med det. er der nogen der ved noget om det.??
eventuelt hvad program man skal bruge til det.??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-06-03 20:27

"Claus Jacobsen" <trio@has.dk> skrev :

>jeg har et analog videokamera. og vil gerne kunne køre det igennem min
>computer så jeg kan redigere med det. er der nogen der ved noget om det.??

Prøv i news:dk.edb.videoredigering, der er størst chance for gode
svar.
--
Knud

Fra : meiland

Dato : 24-06-03 13:26

Hej Claus !

Jeg har selv et analogt HI8-videokamero og redigerer på PC'en. Jeg har
købt et videoredigeringskort fra Pinnacle, DC10 Plus. Software til
redigering medfølger. Du kan aflevere den redigerede film til bånd, CD
(VCD og SVCD), MPEG, DVD og stream.

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=2&Langue_ID=2

Kameraet er tilsluttet med alm. phono kabler (De to for lyd er sluttet
til lydkortets indgang) med et minijack adapter.

Computeren er en P4 2.4 GHz med 60 GB HD og 512 MB ram.
Programmet gemmer filmen i AVI-format, så det fylder noget på disken.

/arne

http://www.kandu.dk/