MS Windows
briani 27239
XP faste mapper væk?
Fra : Ps

Dato : 23-06-03 14:49

Nu er der altså gået helt "ged" i systemet. Jeg har forsøgt - jfr. tidl.
tråd "flytte delte dokumenter i XP" - at flytte rundt på mapperne - men har
konkluderet, at det åbenbart ikke kan lade sig gøre.
Men i processen er jeg nu endt op med kun at have "dokumenter" synlig via
start-knappen - og så åbner den endda ikke den rigtige dokumentmappe.
Hvordan kan jeg få alting tilbage til standard? Jeg har prøvet
systemgendannelse, men det sker der ikke noget ved.
Det må vel være muligt at rette dette til via reg.databasen - men hvordan og
hvor? Kalder eksperter i reg.database behandling !!
Preben

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 23-06-03 15:28

"Ps" <pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvordan og
> hvor? Kalder eksperter i reg.database behandling !!

Måske kan du nøjes med at kigge i Egenskaberne for Startmenuen, og
tilpasse hvad der skal vises og ikke vises..
Ellers er det i:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\
Men der skal du nok passe lidt på.
Hvis du vil checke om stien i Registry er korrekt i forhold til hvor
mapperne ligger er det:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\

Husk at HKCU kun gælder for den bruger der er logget på !

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Ps

Dato : 23-06-03 23:58

> Ellers er det i:
> HKLM\Software\Microsoft\Windows\
> CurrentVersion\Explorer\StartMenu\StartPanel\

Det virkede faktisk - nu har jeg både musik, dokumenter, billeder til
rådighed, når jeg trykker på startknappen.
Bare et problem tilbage:
Når jeg så f.eks. vælger billeder, så går den jo i min egen billede mappe.
Men meget handy, så er der et link til "delte billeder" i venstre side af
skærmen, under "andre placeringer". Ligeledes med dokumenter.
Men i musikmappen mangler denne. Under "andre placeringer" findes kun
Dokumenter, Denne computer og Netværkssteder. Ingen link til "delt musik".
Den mener jeg altså var der tidligere.
Hvordan kan jeg få den tilbage? Den er faktisk god at have, så man med et
enkelt klik kan komme videre derhen
Kan det også ordnes via reg.databasen - eller anden løsning for indsætning
af link dèr?
Preben

Fra : Ps

Dato : 25-06-03 10:31

> Kan det også ordnes via reg.databasen - eller anden løsning for indsætning
> af link dèr?
> Preben

Jeg har faktisk en kopi af reg. databasen fra for en måned siden..Kan jeg
uden videre indlæse denne, og så den vej måske få sat førnævnte link
tilbage..eller er der for stor risiko ved det?
Hvis jeg tager en kopi af regdatabasen idag, kan jeg vel indlæse dèn
bagefter, hvis noget skulle gå galt, eller..??
Preben

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 25-06-03 14:52

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dèn
> bagefter, hvis noget skulle gå galt, eller..??

Kommer lidt an på hvordan du har taget kopi. Hvis det er gemt som en
*.reg fil er det en dårlig idé. Hvis du har gemt hivefilerne kan du
indlæse dem i Regedit og gemme enkelte nøgler, du bagefter kan
flette ind i det nuværende Registry.

Fra : Ps

Dato : 25-06-03 15:27

.. Hvis det er gemt som en
> *.reg fil er det en dårlig idé.

Nå okay, så må jeg hellere droppe det . Det er jo lavet via reg.s egen
"export" funktion, dvs. som reg. filer.
Men tak for hjælpen anyhow.
Preben

Fra : Leo E

Dato : 25-06-03 20:30

"Ps" <pbs@adslhome.dk> wrote in message news:<3ef785fe$0$76068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> enkelt klik kan komme videre derhen
> Kan det også ordnes via reg.databasen - eller anden løsning for indsætning

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så højreklik på Startknappen-egenskaber-
menuen start-klassisk version, der kan du tilføje genveje.

Hilsen: Leo

Fra : Ps

Dato : 25-06-03 21:21

> Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så højreklik på
Startknappen-egenskaber-
> menuen start-klassisk version, der kan du tilføje genveje.

Nej, det var ikke lige dèr, problemet ligger.
Prøv at klikke Start/musik..og så kig ude i margenen i venstre side. Der har
du bl.a. et vindue, der hedder "andre placeringer", hvor du kan vælge
"dokumenter", "Denne computer", "netværkssteder" ..og så evt. "delt musik".
Og det er denne sidste "delt musik" som af en eller anden grund ikke er med
hos mig. Og som jeg gerne ville have tilbage, da det er ret praktisk, at
man kan springe fra "egen" musik til den delte musikmappe.
m.v.h.
Preben

Fra : Leo E

Dato : 26-06-03 06:42

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote in message news:<3efa045b$0$76049$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

> Og det er denne sidste "delt musik" som af en eller anden grund ikke er med
Det er den heller ikke hos mig, men jeg kan finde den under delte dokumenter.
Hilsen: Leo