MS Windows
briani 27239
kontrolpanel
Fra : Ricko.

Dato : 22-06-03 07:38

hej jeg har fået en mappe i kontrolpanel som jeg ikke kan fjerne selv om
prog. er fjernet , hvordan får jeg den væk

--
Ricko.

Fra : Ole C

Dato : 22-06-03 12:16

Ricko. skrev blandt andet:

> hej jeg har fået en mappe i kontrolpanel som jeg ikke kan fjerne selv
> om prog. er fjernet , hvordan får jeg den væk

For eksempel med TweakUI.
Hentes hos Microsoft - til WindowsXP her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--
vh
Ole C

Fra : Ricko.

Dato : 22-06-03 12:28

så vil du måske også gerne fortælle hvordan jeg gør

Fra : Ole C

Dato : 22-06-03 14:01

Ricko. skrev blandt andet:

> så vil du måske også gerne fortælle hvordan jeg gør

I TweakUI klikkker du på "Control Panel" og finder den ".cpl-fil" som hører
til det program du ikke har længere. Formentlig står der et navn du kan
identificere - og så fjerner du markeringen ud for det navn.
".cpl-filen" bliver ganske vist liggende på din computer, men bliver
"usynlig" - og burde ikke gøre skade.
Men er der ikke tale om at du ikke har afinstalleret det omtalte program
rigtigt - altså under Start>Indstillinger>Kontrolpanel>Tilføj eller fjern
programmer?
I så fald skulle du også bare kunne installere programmet igen - og så
fjerne det på behørig vis.

--
vh
Ole C