MS Windows
briani 27239
Stifinder
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-06-03 12:51

Hej derud

Der er sikket mange der mener dette er et dumt spørgsmål,
men jeg prøver alligevel.
Efter formatering og genistallation af WIN2000 mangler jeg
min stifinder, hvor finder jeg den.
Jeg har noget lignende der hedder min ´computer, men jeg
ville gerne have min stifinder igen hvor kommer den fra og
hvordan får jeg fat i den igen.

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 12:55

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har noget lignende der hedder min ´computer, men jeg
> ville gerne have min stifinder igen hvor kommer den fra og
> hvordan får jeg fat i den igen.

Dette kunne være en glimrende lejlighed til at lære genvejstasten
Windowstast + E, hvorved du ikke behøver at spekulere over, hvor den er
henne og har lynhurtig adgang til den.

MVH Jens

Fra : WE

Dato : 21-06-03 13:07

Og hvis du ikke har et Windows-tastatur, så højreklik på Start-knappen og
vælg Stifinder.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 13:13

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> Og hvis du ikke har et Windows-tastatur, så højreklik på Start-knappen og
> vælg Stifinder.

Imidlertid er dette en genvej til Menuen Start, hvilket forringer
brugbarheden en lille smule, men det kan bruges.

MVH Jens

Fra : WE

Dato : 21-06-03 13:31

Nej, det er ikke.

Start-knappen -> Åbn åbner menuen Start, men det skrev jeg ikke.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 13:37

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> Nej, det er ikke.
>
> Start-knappen -> Åbn åbner menuen Start, men det skrev jeg ikke.

Nej, det skrev du ikke, men det er det, som sker. Den åbner stifinderen i
mappen "Menuen start", hvilket ikke er specielt hensigtmæssigt, men som jeg
skrev, kan det da godt bruges af mangel på bedre alternativer.

MVH Jens

Fra : Calle.

Dato : 21-06-03 21:16

Jens V Poulsen wrote:
> [...]
> stifinderen i mappen "Menuen start", hvilket ikke er specielt
> hensigtmæssigt, men som jeg skrev, kan det da godt bruges af mangel

Sikke en gang vrøvl, det åbner en række valgmulighedder, hvor stifinder
en en af dem
--
Calle

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 22-06-03 19:51

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke en gang vrøvl, det åbner en række valgmulighedder, hvor stifinder
> en en af dem

Det kan sgu være, at du har ret, og at jeg måske pisker en lille detalje for
stort op, men på bærbare computere, som ikke har windowstast (er efterhånden
blevet standard blandt alle IBM-modeller) og tit lav opløsning (640x480,
800x600) er det meget irriterende, at du starter i en undermappe og ikke har
adgang til fx d-drevet før man får klikket på plus-tegnet eller scrollet. På
nyere stationære computere med højere skærmopløsning er det reelt ikke noget
problem. Men nok om det, og pointen er kun, at mange nok vil fortrække en
stifinder-udseende, som er ligesom 'Windowstast + E' og ikke som 'højreklik
på startmenuen, vælg stifinder'.

MVH Jens

Fra : Calle.

Dato : 23-06-03 12:24

Jens V Poulsen wrote:
> [...]
> stifinder-udseende, som er ligesom 'Windowstast + E' og ikke som
> 'højreklik på startmenuen, vælg stifinder'.

Det er da den samme man får i begge tilfælde
--
Calle

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-06-03 13:47

Hej NG
Tak for godt svar, det er dejligt, at der er nogen der ved og
kan huske alt det vi andre går og glemmer.
Takker.

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 14:17

> Hej NG
> Tak for godt svar, det er dejligt, at der er nogen der ved og
> kan huske alt det vi andre går og glemmer.
> Takker.

Du nåede aldrig at få det helt rigtige svar (skulle nemlig først lige have
fat i computer med Windows2000), som er:

Windows 2000 Engelsk

Programmer, Accessories, Windows Explorer

Windows 2000 Dansk

Programmer, Tilbehør, Stifinder.

MVH Jens