MS Windows
briani 27239
Hvorfor skal det være så svært?
Fra : Bach|DK|

Dato : 18-06-03 16:53

Hvorfor skal mappestyringen i XP være så svært? Hvorfor kan andre
computere ikke få adgang til de delte mapper? Og ja gæstekonto er
aktiveret og adgangskoden fjernet men lortet virker bare ikke. Er der
ikke et eller andet sted online hvor der er en ordentlig guide (ikke den
sædvanlige "hvordan man sætter et netstik i" guide). En som forklarer
hvordan hele det er "user" system som xp er opbygget omkring virker?

--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 19-06-03 00:49

"Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/
>
> Du kan nemmest få adgang ved hjælp af IP adr. Det der med computernavn
duer ikke, det vil DNS serveren ikke være med til.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

www.webnettet.dk/tipsogtrick/

Fra : Bach|DK|

Dato : 19-06-03 09:39

Ved ikke lige hvad han snakkede om der. Det er ikke problemet. Jeg får
beskeden "logontype forkert" eller noget i den stil. Og jeg ved ikke
hvordan jeg skal ændre logontypen og hvilken logontype det i givet fald
skal være så?

Men savner generelt en beskrivelse af hvordan de der brugerkontis
fungerer over netværk.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 19-06-03 11:11

> [...]
> skal være så?
>
> Men savner generelt en beskrivelse af hvordan de der brugerkontis

Mogens svarer
> Sorry, troede du ikke kunne få hul mellem maskinerne.
venligst
Mogens Holm-Andersen

Fra : jens

Dato : 19-06-03 11:16

"Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men savner generelt en beskrivelse af hvordan de der brugerkontis
> fungerer over netværk.

Der findes en del hæfter fra IDG, som indeholder korte beskrivelser af
NTèrne bruger rettighedder.

Der findes også tykke bøger om emnet.

Men..... den pc du har der som siger forkert logontupe...... hvad hedder den
?
Jeg gætter på navn1.navn2

Kan det passe ?
Ellers, i services, se efter om "server" er startet.

Mvh jens