MS Windows
briani 27239
flytte "delte dokumenter" i XP?
Fra : Ps

Dato : 18-06-03 11:39

Jeg kan se, at man kan flytte den enkelte brugers dokumentmappe til et andet
drev (stifinder, højreklik my documents, egenskaber, flyt), men det kan man
åbenbart ikke med "delte dokumenter" ..eller er der nogen, der har fundet ud
af hvordan det kan gøres?
Selvfølgelig kan man bare "manuelt" flytte mapperne, men så virker links og
lign indbygget i xp vel ikke mere (dvs. hvis man vælger f.eks.. "delt musik"
så kommer man et forkert sted hen..?
Preben

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-06-03 21:29

"Ps" <pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
links og
> lign indbygget i xp vel ikke mere (dvs. hvis man vælger f.eks..

TweakUI kan. My Computer - Special Folders. Rul ned til Shared
Documents.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Ps

Dato : 22-06-03 11:43

> TweakUI kan. My Computer - Special Folders. Rul ned til Shared
> Documents.

Hm, Johnny - har du selv prøvet dette? For jeg kan altså ikke få det til at
virke.
Shared folders reagerer simpelthen ikke på den "beordrede" flytning, kun de
personlige mapper.
Og når de personlige mapper, altså my music, my pictures og my documents -
er flyttet, så har man ikke længere direkte adgang til dem via startknappen.
Linket som står der til f.eks. dokumenter, tager dig stadig til det sted,
hvor den lå tidligere...?! Så jeg ved snart ikke - gode råd til at få dette
til at virke modtages gerne.
Preben

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 22-06-03 21:21

> [...]
det sted,
> hvor den lå tidligere...?! Så jeg ved snart ikke - gode råd til at

Nej eg har ikke prøvet at flytte shared med TweakUI.
Hvad angår Dokumenter kan de flyttes med stifinder. Selv har jeg
(flere gange) flyttet mappen dokumenter til et andet drev ved at
højreklikke og trække til ny placering, vælge Flyt hertil. Musik, og
Billeder ligger i Dokumenter og flyttes automatisk med. Men Delte
Dokumenter kan ikke flyttes på den måde, og jeg troede faktisk at
TweakUi kunne klare det.
Hvis du har gjort Documents and Settings privat, er det ikke sikkert
du bare lige kan flytte Dokumenter; du vil i hvert fald miste
privatheden.

Fra : Ps

Dato : 23-06-03 08:45

.. Men Delte
> Dokumenter kan ikke flyttes på den måde, og jeg troede faktisk at
> TweakUi kunne klare det.

Nej netop - det lader til at "delte dokumenter" er fastlås til C: drevet.
Så kunne man måske gøre noget andet: Oprette en alternativ "deltmappe", hvor
man lagde de ting, som skulle kunne deles mellem flere computere, og lagde
den på det drev, man ønskede.
Men hvis det så skulle være helt rigtigt, så skulle man kunne lægge et link
dertil - til f.eks. "min delte musik", der hvor der nu ligger et link til
XP`s "delt musik" (i venstre margen, når man står i sin egen musikmappe),
men jeg ved ikke om man overhovedet kan lave sine egne links derude?
Preben