MS Windows
briani 27239
Windows XP, Systemrestore
Fra : Søren Hvid

Dato : 18-06-03 11:00

Hej gruppe
Min XP er holdt op med at lave systemrestore punkt, både automatisk og
manuelt
Når jeg prøver at lave et restore punkt, komme der bare et vindue med
meddelelsen : "Systemgendannelsen kan ikke oprette et punkt , genstart og
prøv igen"
Jeg har prøvet at fjerne Systemgendannelse i My computer og installer det
igen, ingen effekt.
Der er ingen mangel på diskplads
Nogen ideer hvor problemet kan ligge?

--
Søren Hvid
Fjern dyret fra min mail adresse

Fra : WE

Dato : 18-06-03 13:49

Hvordan fjernede du Systemgendannelse?

Fra : Søren Hvid

Dato : 18-06-03 14:26

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjernede du Systemgendannelse?

--> My Computer / Denne computer
--> Egenskaber
--> Systemsgendannelse
--> Deaktiver Systemsgendannelse

Så siger windows at den sletter alle tidligere Systemsgendannelse punkter.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-06-03 16:16

Søren Hvid wrote:
> [...]
> et vindue med meddelelsen : "Systemgendannelsen kan
> ikke oprette et punkt , genstart og prøv igen".

Jeg har haft et lignende problem:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&th=d23eb8b591e779ca&s
eekm=Xns92FEAF5C0CFDF.thomas%40madsen.tdcadsl.dk#link10

Løsningen i mit tilfælde blev en reinstallation.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Søren Hvid

Dato : 18-06-03 17:35

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3ef081f6$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Løsningen i mit tilfælde blev en reinstallation.

Det kan desvære ikke komme på tale,
det vil tage mig 5-6 dage at genoprette maskinen,
Men andre forslag kan bruges

---
Søren Hvid

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-06-03 21:18

> [...]
genstart og
> prøv igen"
> Jeg har prøvet at fjerne Systemgendannelse i My computer og

Gå til Kør og tast: services.msc
Køre tjenesten System Gendannelse ? Den bør starte automatisk.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Søren Hvid

Dato : 20-06-03 21:07

> Gå til Kør og tast: services.msc
> Køre tjenesten System Gendannelse ? Den bør starte automatisk.

Jeg har lige været udenlands et par dage, derfor det sene svar

Tjenesten er started og sat til automatisk.
Der er ikke noget at bemærke i eventloggen.

Men system gendannelse udfører ingenting

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 20-06-03 21:35

> [...]
>
> Tjenesten er started og sat til automatisk.
> Der er ikke noget at bemærke i eventloggen.
>
> Men system gendannelse udfører ingenting

Check indstillingene for Systemgendannelse på systemdrevet - er det
aktiveret der, og er der afsat rimelig plads ?
Prøv om der er noget hjælp at hente her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=302796

Ellers må du prøve at køre SFC /scannow eller installere XP oven i
sig selv (reparationsinstallation).

Fra : Søren Hvid

Dato : 23-06-03 13:22

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=302796
>
> Ellers må du prøve at køre SFC /scannow eller installere XP oven i

SFC / scannow gav ikke noget, jeg er ikke meget for at køre en
reparationsinstallation