MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows fryser
Fra : Martin Fæster

Dato : 17-06-03 12:01

Windows ME virker fint, men Windows XP PRO fryser pcen 10 gange om dagen og
skal resettes på knappen på kabinettet.
Bundkort m. nyeste bios er epox8kta3+ m. AMD XP 2000 CPU.
1048MB RAM (Apacer og en noname klods på 512 hver).
Alle nyeste drivere der kan findes tror jeg, incl. self. 4in1 fra via.

Nogle forslag?
__________________________________________________________________ Martin
Fæster ICQ#: 87234896 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Morten L.

Dato : 17-06-03 12:39

"Martin Fæster" <mafaeste@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> __________________________________________________________________ Martin
> Fæster ICQ#: 87234896 Current ICQ status: + More ways to contact me

Prøv lige at låne en anden strømforsyning (kraftigere/bedre model
naturligvis)

/Morten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-06-03 13:41

Morten L. skrev:

> Prøv lige at låne en anden strømforsyning (kraftigere/bedre model
> naturligvis)

Hvorfor mener du at det er strømforsyningen?.

Karsten Jensen

Ved svar pr. mail, fjern "et"

Fra : Martin Fæster

Dato : 17-06-03 17:57

"Karsten Jensen" <eutykus1paulus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du at det er strømforsyningen?.
>
> --
> Mvh
> Karsten Jensen
>
> Ved svar pr. mail, fjern "et"

Det spørger jeg også om; den er 350 watt og fra januar ligesom boardet.

Mvh.
MF

Fra : Morten L.

Dato : 18-06-03 06:13

> "Karsten Jensen" <eutykus1paulus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det spørger jeg også om; den er 350 watt og fra januar ligesom boardet.
>
> Mvh.
> MF

Simpelthen fordi det er set SÅ tit, at en PSU, der kører fint under 9x ikke
kan køre ordentligt med XP.
Min personlige teori er, at XP hele tiden sætter alt muligt, og ISÆR CPU'en
i dvale/low-power mode, når ikke der sker noget. dette medfører et stærk
varierende strømforbrug, som en lidt svag PSU har svært ved at håndtere.

Men det står da dig frit for at prøve! Havde du spurgt i hardware-grupperne,
havde du garanteret fået samme svar.

Nb.. jeg har en par gange set bundkort der nægtede at starte på selv nye
350W PSU'er, men kørte FINT på en 250W af ordentlig kvalitet....

/Morten

Fra : Martin Fæster

Dato : 18-06-03 11:21

Hmm.. Det skulle snarere være med MERE end 350watt som det er i øjeblikket,
eller en samme af bedre kvalitet. -Jeg har Maxpowerdoc 5 som overvåger +12
og +5 volt og det viser altid det samme. Men hvis watten er for lav kan den
ikke trække godset.
Men da den kan finde på at køre fint en halv dag og så begynde at fryse 3
gange efter hinanden tyder ikke på strømforsyningen. Hvordan klarede den
halve dag?

Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-06-03 21:26

On Tue, 17 Jun 2003 13:01:22 +0200, "Martin Fæster"
<mafaeste@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>1048MB RAM (Apacer og en noname klods på 512 hver).
>Alle nyeste drivere der kan findes tror jeg, incl. self. 4in1 fra via.

Hvis du laver en ren winXP installation uden andre end de med windows
med følgende drivere fryser den så også?

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 19-06-03 00:44

> Har haft samme problem, mener det er "halt" funktionen på processeren der
slår den fra, fordi der er en fejl. Jeg rettede det i bios ved at stlle den
til no errors. Hvis det ikke er det vil du få en anden fejl i stedet og er
så blevet det klogere.

venligst

Mogens Holm-Andersen

www.webnettet.dk/tipsogtrick/

Fra : Martin Fæster

Dato : 19-06-03 23:23

Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> til no errors. Hvis det ikke er det vil du få en anden fejl i stedet og er

På en ren indstallation til XP pro uden ekstra drivere, kan jeg ikke svare
på, for jeg indstallerer 4in1 via drivere, directX8.1 eller 9, geforce 4 ti
4600 drivere som det første. Det kan jeg simpelthen ikke undvære.

Om jeg i bios kan stille den på "no errors" tror jeg næsten ikke, for det
har jeg ikke set i denne awardbios opdateret fra epox.com.

Martin Fæster