lidt hjælp :)
Fra : TheKeeper

Dato : 30-03-01 20:50

davs
jeg ville bare lige spørge om hvor meget opmærksomhed en kat egentlig
kræver. jeg kunne MEGET godt tænke mig en kat, men er ikke hjemme fra. kl. 8
til 17 hver dag. Min mor er godt nok hjemme hele dagen, men hun siger hun
ikke vil have noget med den at gøre. jeg ville så lige gerne vide om jeg kan
være bekendt over for en kat at lade den være "alene" så langtid hverdag ?
( og om den så har det godt, og ikke smadre hele hjemmet af kedsomhed ;) )
og nej, det kan slet ikke lade sig gøre at få to katte, da min mor har hårdt
nok ved at sige ja til en.

Mvh Rolf

på forhånd mange tak for hjælpen.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-01 21:21

Hvis din kat skal være så meget alene hjemme ville jeg anbefale at du
skaffede 2 med det samme.

At din mor ikke vil have noget med dem at gøre skal du nok tage med et gran
salt, katte er eksperter i at "omvende" selv kattehadere (jeg siger ikke din
mor er kattehader)

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : TheKeeper

Dato : 30-03-01 21:49

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gran
> salt, katte er eksperter i at "omvende" selv kattehadere (jeg siger ikke

det var jo det der var umuligt. :(

er det helt umuligt at have en enekat, hvis man ikke er der og kæler med den
12 timer om dagen ??

mvh Rolf

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-01 22:01

Rigtig mange katte er kede af at være alene hjemme, de livlige og sociale
racer har det dårligst med det.

Nu er din mor jo hjemme, så en rolig huskat eller en britte, perser eller
exotic skulle nok kunne vænne sig til at du er meget hjemmefra. Jeg er også
ret overbevist om at din mor ret hurtigt bliver omvendt hihi

Fra : TheKeeper

Dato : 30-03-01 22:26

> [...]
også
> ret overbevist om at din mor ret hurtigt bliver omvendt hihi

nu tænkte jeg bare på en af de der grå katte med sorte skriber ( dem som
trine f.eks har vist nogle billeder af ).
ved ikke hvad de hedder i race, dog er jeg ret sikker på de ikke er de
dyreste i rækken :))
er de meget livlige eller hvad ?

mvh Rolf

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-01 23:56

Så vidt jeg kan se er Trines kat en huskat, og den kan du købe på et
kattehjem, så gør du samtidig en god gerning, men tænk det rigtig godt
igennem inden du anskaffer den, også det økonomiske.

Fra : trine

Dato : 31-03-01 13:25

Hej Rolf..

Nina har ret i at min stribede mis (Luna) er en ganske alm. huskat....og hun
er bestemt ikke stille og rolig *GGGG*
Grunden til at jeg valgte en som hende, er at jeg har Emil (som er den anden
kat på billederne) som også er en huskat...han er bestemt heller ikke stille
og rolig, så jeg fik hende, så han havde en at lege med.....
Selvfølgelig kunne han godt være enekat, men kun i kraft af at jeg også har
en hund....jeg tror bestemt ikke at han ville egne sig til at være helt
alene >MEN MEN MEN det skal også lige siges at der er meget forskel på
huskattes temperament....men de to labaner jeg har, kan jeg næsten skrive
under på ikke bærer perser-gen

Fra : Sofie Hansen

Dato : 30-03-01 22:09

Hej *S*
En kat har brug for selskab - og da du bor hjemme vil jeg formode du ikke er
så gammel endnu ... en kat bliver snildt 15 år hvis det er en indekat som er
"passet i alle ender og kanter" ..læs lidt her i gruppen om hvordan folk
behandler deres katte så ved du vist hvad jeg mener .Er du parat til at
tage ansvaret for en kat de næste 15 år? Har du økonomi til
dyrlægeregninger? Har du tænkt over hvad der skal ske med katten hvis du en
dag flytter hjemmefra og katten ikke kan flytte med?

Og alt andet lige - ja det er synd at have en enekat under de forhold du
beskriver.
Da jeg boede hjemme hos mine forældre måtte vi ikke holde hund eller kat,
hvilket jeg syntes var meget kedeligt .. men tilgengæld så tjente jeg mine
lommepenge ved at passe andres dyr når de skulle på ferie.

Du kan også fortælle din mor, at det faktisk er "nemmere" at have to eller
tre katte fremfor et enebarn som skal have meget mere opmærksomhed.

Mvh.
Sofie

Fra : TheKeeper

Dato : 30-03-01 22:28

"Sofie Hansen" <softlips_sugarbaby@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan også fortælle din mor, at det faktisk er "nemmere" at have to eller
> tre katte fremfor et enebarn som skal have meget mere opmærksomhed.

ja, du har ret, sagde også kun måske. Hvis det skulle være, skulle det først
være til sommer. Har da også tænkt mig liiige at læse lidt om dem først. men
tak for informationerne .. det får da en til at tænke lidt :).

mvh Rolf

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-03-01 23:20

smut ned på biblioteket og lån politikkens kattebog, der står næsten alt du
behøver at vide også om racer mm...
Nogle misser kan være alene hjemme, hende jeg lever sammen med har det
"fint" med at være alene hjemme hele dagen, men jeg skal nok få læst og
påskrevet når jeg kommer hjem..;))
Men hun er efterhånden også en (hun kigger ikke ?? ) ældre dame, men langt
hen ad vejen ville jeg jo nok vælge en voksen misser så der ikke bliver for
meget gang i sagerne, selvom det bliver der da alligevel..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : trine

Dato : 31-03-01 13:36

Hvad med at købe en voksen kat/ungdyr på Inges Kattehjem?? det er en god
mulighed, da du så har en bedre fornemmelse af hvordan kattens temeperament
er....der sidder utroligt mange katte derude og venter på et nyt kærligt
hjem!!!

Fra : trine

Dato : 31-03-01 13:30

Det der med at det faktisk er nemmere at have to katte frem for en, kan jeg
fuldt ud tilslutte mig!! Min kæreste var i begyndelsen meget imod at få en
kat mere.....men efter at vi har fået Luna, vil han give mig ret.....De har
enormt meget glæde af hinanden, og passer stort set sig selv......det er kun
når der skal kæles igennem, at deres mor duer *GG* og selvfølgelig når der
skal fedtes rejer ind i menuen