Halv RAM
Fra : Karina og Christian

Dato : 22-06-03 21:41

Hejsa

Jeg har lige købt en stang Supreme 256 MB PC133 (singlesided) RAM hos
SHG.dk her i Århus, som jeg har sat på mit Soltek SL-65FVB bundkort (med
700 MHz Celeron). Ifølge manuealen til bundkortet skulle det en sådan
stang passe - men det gør den ikke; kun 128 MB bliver "set" af maskinen,
og så begynder det jo at blive dyr RAM.

Jeg har opdateret BIOS til seneste version - er der andet, jeg kan
prøve?

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor maskinen ikke vil acceptere
RAM'en?

Og hvilken RAM skal jeg evt. have i stedet (evt. et andet mærke)? Jeg
vil nødig køre i pendulfart ud til SHG og tilbage igen med alle deres
forskellige typer RAM, hvis det kan undgås. Kan det måske være en fordel
at tage maskinen med derud og få dem til at sætte klodsen i? Eller
koster det ekstra?

Er der gode steder på nettet, hvor jeg kan grave lidt videre i
mysteriet?

På forhånd 1000 tak - og undskyld de mange spørgsmål

/Christian

Fra : Bach|DK|

Dato : 23-06-03 08:01

Karina og Christian wrote:
> [...]
> forskellige typer RAM, hvis det kan undgås. Kan det måske være en
> fordel at tage maskinen med derud og få dem til at sætte klodsen i?

Kan du ikke bare fortælle dem hvilket bundkort du har? Så burde de i
hvert fald være i stand til at hjælpe dig skulle jeg mene.
--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-06-03 11:19

"Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i news:bd68j3$p64$1
@news.net.uni-c.dk:

> deres
>
> Kan du ikke bare fortælle dem hvilket bundkort du har? Så burde de i
> hvert fald være i stand til at hjælpe dig skulle jeg mene.

Ja, det er da et forsøg værd.

Tak for svaret

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 10:22

hej
kører med 256mb doublesided, funker fint
haft Kingston 256mb singlesided monteret, blev kun fundet som 128.
Så du skal nok købe doublesided
mvh
Bent

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-06-03 11:19

"Bent\(Hobro\)" <bela"snabela"tdcadsl.dk> skrev i news:3ef6c5e0$0$24719
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> hej
> kører med 256mb doublesided, funker fint
> haft Kingston 256mb singlesided monteret, blev kun fundet som 128.
> [...]

Hej Bent

Tak for svaret. Problemet er bare, at doublesided jo er meget dyrere end
singlesided (er det ikke?). Kan jeg evt. købe 2 x 128 MB, eller vil de
så kun blive fundet som 64 MB hver?

/Christian