Dødt bundkort.
Fra : Jolu

Dato : 22-06-03 12:05

Hej,

Jeg har netop flyttet mit bundkort (Aopen Ak 73 Pro) fra et kabinet til et
andet, og nu er bundkortet helt dødt. Jeg har flyttet bundkort mange gange
gennem de sidste 15 år og mener det er gjort helt rigtigt. Jeg har prøvet at
skifte til en ny strømforsyning men uden held. Der er overhovedet ingen
aktivitet på boardet. Et par enkelte gange når jeg har tændt er det som om
at processorkøleren bevæger sig en lille smule men stopper så straks.

Har nogen et bud på hvor jeg kan søge fejlen ?

Fra : Kenneth Bang

Dato : 22-06-03 14:16

Muligvis en død strømknap på kabinettet. Havde samme problem, og nu har jeg
to ledninger der går ud fra hver sin powerting på bundkortet ( der hvor
powerknappen fra kabinettet skulle sidde på bundkortet ). De to ledninger
skal så lige ramme hinanden så startet maskinen op.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-06-03 22:46

Jolu wrote:

> [...]
> aktivitet på boardet. Et par enkelte gange når jeg har tændt er det som om
> at processorkøleren bevæger sig en lille smule men stopper så straks.

Du har muligvis anbragt en af skruerne i bundpladen forkert, så den
laver kortslutning mellem et loddepunkt på bundkortet og selve kabinettet.