ASRock K7VT2 problemer
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 22-06-03 00:29

En af mine kammerater har købe en ny computer hos B.J. Trading. Denne
computer har vi installeret Windows XP på. Den fryser på nogle underlige
tidspunkter. Det kan være fra alt imellem 5-20 minutter før den fryser.

Den har også problemer med at starte på efter et reboot. Dvs. ikke
engang bios'en begynder at arbejde (så vidt jeg kan se).

Når computeren er sluttet, så er der stadig lys i tastaturet.... (det
har jeg aldig oplevet før).

Lyder dette ikke som et defekt bundkort, som skal opbyttes på garantien,
eller tror I at han skal sende hele maskinen ud til dem igen, eller kan
det eventuelt være noget andet der er galt.

Maskinen indeholder også et radeon 9500 pro kort, som jeg ikke har nogen
som helst erfaring med.

Fra : Leony

Dato : 24-06-03 12:05

"Mikkel F.S. Andersen" <flott_b@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> computer har vi installeret Windows XP på. Den fryser på nogle
> underlige tidspunkter. Det kan være fra alt imellem 5-20 minutter før

Prøv at spørge i Windowsgruppen i stedet for, der er sikkert mere hjælp
at hente.
Har i kigget i logbogen for at se om der er nogle fejlmeldinger der, som
kan pege i retning af problemet.

I har selvfølgelig kun installeret drivere som er godkendt til XP osv.
USB enheder kan tit drille.

Måske kører bundkortet med en uheldig BIOS version. Har I undersøgt om
der findes en nyere version?

> Når computeren er sluttet, så er der stadig lys i tastaturet.... (det
> har jeg aldig oplevet før).

Det er ganske normalt.

> Lyder dette ikke som et defekt bundkort, som skal opbyttes på
> garantien, eller tror I at han skal sende hele maskinen ud til dem
> igen, eller kan det eventuelt være noget andet der er galt.

Hvis der kan installeres Windows, så kan bundkortet ikke være helt
defekt.
Det eneste i sikkert opnår ved at sende maskinen ind, er at få den
tilbage igen med påskriften "virker OK" og en regning på 500 kr for
ulejligheden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/