Hvilken Duelram skal man købe til Asus P4P~
Fra : Allan / Kolding

Dato : 21-06-03 21:51

Hej i Gruppen.

Køber snart et Asus P4P800 bundkort.

Hvorfor nogle ram skal man købe, så det kører duel ?
Jeg har læst manual og alverdens om duel ram, på Asus´s hjemmeside.
Har set på EDB-priser man kan købe duelsæt.
Men de er dyre ! Kan man ikke bare købe 2 stænger PC3200,
og så er det det ! De skriver alt om chip og jeg ved ikke hvad.
Men er det ikke kun dem som Asus har testet med ?
Hvis man ser dem som Asus anbefalder, og søger dem på EDB-priser
finder man dem ikke ! Så kan man gå ind til Kingston m.m. og søge
og finde den chip de bruger, men kan ikke se det ved dem som sælger dem
i Danmark.

2 stinger med samme produktnr. må da være ens ! Eller hvad ?

Det skal lige nævnes at de IKKE skal clockes.

Håber i kan hjælpe
På forhånd tak
--
Allan / Kolding

Fjern "VÆK"

Fra : Gixxer

Dato : 22-06-03 01:03

"Allan / Kolding" <allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> wrote in message
> Hej i Gruppen.
>
> Køber snart et Asus P4P800 bundkort.
>
> Kan man ikke bare købe 2 stænger PC3200,

Jo, det kan du roligt gøre !

Fra : Mercenary

Dato : 22-06-03 07:29

"Gixxer" <ddd@ggg.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan / Kolding" <allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> wrote in message

> Jo, det kan du roligt gøre !

Vil det sige at de dér Dual Channel kits bare er salgsgas ?
Eller er de specifikt til OC'ere ?

/Merc

Fra : Falcon© [2635]

Dato : 22-06-03 11:17

Hej.

Jamen - umiddelbart er det vel kun et salg's "tilbud" hvor man jo sagten's
kunne "nøjes" med to een's stænger, det gør jeg selv da! Det at det er et
såkaldt "DUAL" - sæt, der må man jo så formode at de to stænger som bliver
leveret i een og samme pakke er testet sammen, og ikke som de andre, hver
for sig. Jeg ved det ikke 100% - men forestiller mig at det sagten's kan
være deres "salg's fremstød"! (((0))((~)))

--

/.
_/..\_

Mvh.,

John@Falcon [2635]

Fra : Gixxer

Dato : 22-06-03 17:31

"Falcon© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for sig. Jeg ved det ikke 100% - men forestiller mig at det sagten's kan
> være deres "salg's fremstød"! (((0))((~)))

Såkalde DUAL sæt betyder at de 2 stænger ram du får er testet sammen såleded
de begge 2 kan køre samme timmings, at de begge kører f.eks 5 ns osv, MEN Du
kan stadig sagtens nøjes med at købe 2 ens stænger, de er bare ikke blevet
testet på samme måde, men vil højst sansynligt virke minsdt ligeså godt
alligevel.

Så er det jo bare om du vil betale for den test eller ej :)

Jeg har selv bare købt 2 ens blokke fordi forhandleren ikke lige have dual i
pc3500 alligevel.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 22-06-03 19:04

Jammen så prøver vi det !
Det vil vil sige at det Asus skriver bare er de stinger som de har testet
OK.
Men de skriver jo også at eks. Kingston PC 3200/512, ikke kan køre duel,
på deres bundkort P4P800.
Det er sq svært det her, men jeg prøver at købe 2 stinger ! Det skulle gerne
være
2 x 512, og så krydse fingre for at det kører.
Jeg syntes jeg er for nærig til at købe dem som er testet. ( kr 2000- )

Kan man satse på at købe PC3500 ?
Eller er det dumt, når jeg ikke overclocker ?

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Niels

Dato : 27-06-03 23:17

NÅÅ er du holdt op med at køre stærkt ??

Min P4c800De - 2.4Ghz køre da fint 3,016Ghz
Det er fra 200 til 250 i BIOS.
men så kan RAM'en ikke køre når den står på 400Mhz, da det er 250x 2 =
500Mhz på RAM'en, og ikke 200x2=400Mhz

Når du så sætter den til 320 i BIOS, køre dit RAM 400Mhz.
400/320 = 1.25 => 250/1.25 x 2 = 400 Mhz

Det er det højeste min Samson 400Mhz RAM kan køre !

Hilsen Niels fra Kolding

Fra : Jesper FA

Dato : 23-06-03 00:00

Allan / Kolding wrote:

> [...]
> Har set på EDB-priser man kan købe duelsæt.
> Men de er dyre ! Kan man ikke bare købe 2 stænger PC3200,

Det har jeg i hvert fald gjort.
2 x Performance 512 MB PC-400 DDR3200 og det melder den fint kører dual.

Btw. købt som erstatning for en dual P2-300 MHz med 192 MB PC100 ram.. Det
går lidt hurtigere.

--
Jesper