Ups ... død bios ...
Fra : Martin Stender

Dato : 21-06-03 16:06

Hej alle ...

Så har vi sq balladen...
Skulle opgradere min bios i går på et ældre MSI MS-6119 V1.2 BX, bl.a.
så den kunne se mere en 64mb ram under linux.

Bootede fra en floppy, satte bios disken i, kørte flash programmet,
gemte den gamle bios ned, og opgraderede til den nye version.

Alt fik tilsyneladende glat igennem, lige bortset fra, at den nu ikke
vil boot'e overhevedet.

Den giver ikke en lyd fra sig, kigger hverken efter FD eller HD ...
totalt død.

Hvad gør man?

Mvh
Martin

Fra : M Larsen

Dato : 21-06-03 16:32

køber et nyt bundkort eller får en ny bios chip

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-06-03 16:54

In article <3ef47461$0$32524$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Martin Stender wrote:
> Hvad gør man?

Ny bios. Kontakt Nils Emil P. Larsen i 2610 Rødovre (ne@it.dk) og hør
om han har tid til at hjælpe dig. Hans tariffer plejer at være
rimelige for den slags hjælp

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-06-03 17:51

Martin Stender wrote:

> [...]
> så den kunne se mere en 64mb ram under linux.
> Den giver ikke en lyd fra sig, kigger hverken efter FD eller HD ...

Først:

Prøv at bruge CLEAR_CMOS-jumperen. Tag al strøm fra, sæt jumperen i
modsat stilling, sæt den tilbage i oprindelig stilling, sæt strøm til
igen og prøv at tænde.

Hvis den så stadig ikke vil boote, så er det nok en flashning der skal til.

Jeg gør det gratis, bare man betaler portoen.
Jeg kan kun flashe bestemte chips, se listen på loet.de/download/206.txt

Fra : Martin Stender

Dato : 21-06-03 19:18

Tak for svarene, og tak for tilbuddet mht. flashing.

Jeg kender faktisk Emil P. i Rødovre (som blev anbefalet længere nede i
tråden), og det er 'lige om hjørnet', så det vil jeg lige prøve først.

Mvh
Martin