Katte & sygdom...
Fra : AEK

Dato : 23-06-03 22:16

Hvad er det med katte og når vi er syge.....
Speciel Oscar.
Nu har jeg været syg i 1½ uge, og i al den tid, har han KLISTRET !
Hvor jeg er , er han
Lægger sig steder,hvor han normalt ikke ligger - blot for at være mig nær.
Hele tiden, skal han vide, hvor jeg er.

Det er ikke helt på samme måde med pigerne,dog kan jeg godt mærke, at de
helst vil være mig nær .
MEN Oscar, han er sq underlig. Mens jeg har været syg, har jeg mærket,at han
bliver jalous på pigerne.
Forstået på den måde, at det er HAM,der skal kredse om mig
Leger jeg med pigerne, ligger han og holder MEGET øje med os.
Jeg har ikke oplevet den form for jalousi tidligere.

Det er vel meget normalt
Lidt herfra.
Alle rødderne har det fint, stortrives og laver ballade

/ Anya og gangsterne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-06-03 08:52

Hej Anya

Der har jo fra tid til anden, været "diskussioner" om
kattes evne til at "helbrede" noget med de "bølger" deres
spinden giver, _om_ de kan helbrede er nok ikke bevist
eller afbevist, men deres evne til at få en til at _føle_ sig
bedre, bare ved at have en lille varm spindemaskine
liggende, er sikker. Hos dig er det så Oscar der er
"over-sygeplejerske"

Er det ikke dejligt med en kat med et veludviklet "syge-
plejer-gen"

knus og næsemøz

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-03 09:22

Marianne Hellemose wrote:

> Er det ikke dejligt med en kat med et veludviklet "syge-
> plejer-gen"

katte er iøvrigt også uovertruftne trøstere når man er ked...... her i huset
er sweety overtrøster*G* er der en der er trist, så er han der inden for få
sekunder med næsemøz og nusseri..... og han bliver ved til han kan mærke man
har fået nok ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : AEK

Dato : 24-06-03 10:17

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> kattes evne til at "helbrede" noget med de "bølger" deres
> spinden giver, _om_ de kan helbrede er nok ikke bevist

Så må man sige, at Oscar arbejder på livet løs på at gøre mig rask )

> men deres evne til at få en til at _føle_ sig bedre, bare ved at have en
lille varm spindemaskine
> liggende, er sikker.

Jeps, det er SÅ lækker.

>Hos dig er det så Oscar der er "over-sygeplejerske"

Hæ hæ, den var ellers god, Marianne )
Oversygeplejerske : Don Oscar de la Hoya - jow jow )

> Er det ikke dejligt med en kat med et veludviklet "syge-
> plejer-gen"

Det er dejligt, MEN han klister godt nok meget *G*

Til Sabina ; Hvis jeg er trist, har jeg Oscar til at trøste. Han er så
rolig, ligger og kigger meget forstående på mig - når alle er dumme !
Han tænker sikkert : Hysteriske kælling *LOL*.

Det er sjovt, som kattene hver har " område ", som de står for.
Jeg bliver gang på gang overrasket. Men ok, jeg er også nybegynder med
katte.

Marianne : Tøsen er nu total pjattet med ben

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-03 10:22

AEK wrote:
> Til Sabina ; Hvis jeg er trist, har jeg Oscar til at trøste. Han er så
> rolig, ligger og kigger meget forstående på mig - når alle er dumme !
> Han tænker sikkert : Hysteriske kælling *LOL*.

hehe jeg overvejer også om sweety indimellem bare tænker "hvad huuulen er
det de fjollede kræ har gang i??" men ikke desto mindre er han der alligevel
altid når man har behov for det.... skønt ;)

Fra : Kate

Dato : 24-06-03 19:20

Sofie var også meget tæt på mig når jeg var syg, specielt i vores yngre
dage veg hun ikke fra min side når jeg var syg.
DaOliwer døde kunne hun helt klart mærke min sorg, den første dag lå
hun helt tæt opad mig på sofaen ,ems jeg bare græd og græd. Hun sov
altid ved siden af mig i sengen, men hvis hun var i sofaen var det i
reglen på ryglænet.

Nogle af dem er nok bare mere sensitive end andre. Da Sofie døde følte
jeg ikke nogen specielt reaktion fra drengene hverken på min sorg eller
at hun var væk.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar