800MHz FSB
Fra : Aragorn23

Dato : 23-06-03 22:09

Jeg har lige købt mig min drømme maskine.

MSI MAX3 800mhz fsb mobo

Pentium4 2,4Ghz NW-C 800mhz fsb

Kingston 512MB DDR333 PC2700RAM (PIS,PIS og atter PIS)

Bussen vil kun køre 166, ergo har jeg fsb på 666, hmmm jeg vil ha 800, men
har jeg ret, når jeg tror det er p.g.a mine langsomme ram? hvis jeg køber
PC3200 ram så skulle alt være ok ik´´ ogsÅ???

Den kører næmlig kun som 2.0GHz 666fsb, hmmmmpfffff...

--
Mød mig på www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 23-06-03 23:12

"Aragorn23" <aragorn23@mail.dk> wrote in message

> Bussen vil kun køre 166, ergo har jeg fsb på 666, hmmm jeg vil ha 800, men
> har jeg ret, når jeg tror det er p.g.a mine langsomme ram? hvis jeg køber
> PC3200 ram så skulle alt være ok ik´´ ogsÅ???

Ja, du skal op på DDR3200 - PC-400 før du kan køre med FBS800

Mvh,

--

- Zafar Iqbal

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-06-03 00:37

> Den kører næmlig kun som 2.0GHz 666fsb, hmmmmpfffff...

Det kan være det samme, P4-cpu'en er stadig lige dårlig, IMO, om den kører
1.8, 2.0, 2.4, 2.66, 2.8 GHz, whatever... Jeg synes ikke folk har andet end
problemer med stabiliteten med det skidt, seneste har jeg tilbragt torsdag
morgen-mandag formiddag hos en ven med en 2.0 GHz P4 NW (100 FSB) @ 2.66
(133 FSB), sammen med min Athlon XP1800+ - Thoroughbred kerne. @ 1760 MHz
(mener jeg det var, har screenshot ved hånden).

Jeg gik ikke ned en eneste gang; eller computeren gjorde ikke - min ven gik
gerne ned (computeren... jeg tåger...) 20 gange om dagen, lockups,
pludselige genstarter, crash af programmer osv.

Vi spillede GTA: Vice City det meste af tiden...

// Troels

Fra : MA

Dato : 24-06-03 00:55

Hvilket chipsæt anvender du? Intel 845 og 865P understøtter ikke fsb 800. Du
skal have chipsæt Intel 865PE, 865G eller Intel 875P. Se evt.
http://www.intel.com/design/chipsets/linecard.htm?iid=ipp_850chpst+hlght_compare
MSI reklamerer dog selv med at deres chipsæt 845PE max3 understøtter fsb 800
jf. bl.a. http://www.hardware.no/nyheter/mars03/msi_max3_800.html idet
chippen skulle være overklokket, men, som anført, hvis man læser Intels egne
informationer understøtter ingen 845 chipsæt fsb 800.

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam.

Fra : MA

Dato : 24-06-03 01:00

Som supplement bemærk følgende:
http://www.msi.com.tw/html/e_service/techexpress/tech_column/fsb800/page1.htm
CPU FSB 800MHz/DDR400 is not the default specification of this mainboard. If
you decided to use Intel's FSB 800MHz CPU to overclock on this mainboard,
DDR400 DRAM modules should be used, and have them populated in the suggested
configuration.
Because Intel's CPU & chipset only support synchronous mode opeartion, if
you decided to use DDR333 DRAM with FSB 800MHz CPU, the BIOS will
automatically adjust the CPU ratio to the FSB frequency comparable to DDR333
DRAM, thus, the CPU will not able to run at FSB800MHz speed.
Overclocking: Overclocking on this mainboard is only available with this
combination. With this combination, the 800MHz FSB.