Chieftec med USP+IEEE i front - Asus P4C80~
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 23-06-03 17:33

Jeg kan ikke finde et diagram som forklarer hvordan dels USP stikket skal
forbindes til MB eller hvor IEEE stikket skal forbindes. Asus kalder
stikkene for en ting og Chieftec for noget andet.

Chieftec har lidt på deres hjemmeside:
http://www.chieftec.de/?page=faq&language=uk&id=11

Men her er diagrammerne ikke opdateret med mit MB - nogen som ved hvordan de
skal forbindes?

Herunder Aksel's svar i en tidligere tråd - men jeg kan stadigvæk ikke helt
se hvordan de skal forbindes

________--

Lige en ting, det hedder Usb... (-:

Jeg havde selv samme problem med mit Gigabyte MB, jeg gjorde det jeg prøvede
mig frem... og fandt denne løsning ved første forsøg:

Usb'en:

Chieftec --> MB
1. +5v --> USB +5v (Pin1)
1. -D --> USB_P5- (Pin2)
1. +D --> USB_P5+ (Pin3)
1. Ground --> GND (Pin4)
1. Ground --> Har jeg ik sat til da der ikke er pin til det.... virker
fint hos mig....
2. +5v --> USB+6V (Pin6)
2. -D --> USB_P6- (Pin7)
2. +D --> USB_P6+ (Pin8)
2. Ground --> GND (Pin9)

Jeg er ikke sikker på om det er rigtigt, og jeg kan ikke helt forstå at der
er en pin med 6v på... Men måske blander de bare port numrerne ind i da
voltene stiger efter hvilken port det er, og det passer tilfældig vis med
port nr. Jeg har fundet oplyningerne i manualen til dit motherboard på
asus's hp.

Angående Firewire porten, har jeg ikke sådan en på mit motherboard, men vil
gætte på flg:

Firewire:

Chieftec --> MB
TPA+ --> TPA0+(Pin1)
VG --> GND(Pin2)
TPB+ --> TPB0+(Pin3)
VP --> +12v(Pin4)
TPA- --> TPA0-(Pin6)
--> GND(Pin7)
TPB- --> TPB0-(Pin8)
--> +12v(Pin9)
--> GND(Pin10)
Dette er kun et gæt..... Har ikke prøvet at connecte firewire! Chieftec
synes åbenbart ikke alle de ground connections er nødvendige....

Håber det hjælper dig!

Mvh
Aksel

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 24-06-03 14:22

Der må da være nogen som både har Chieftec's kabinet med usb i fronten og
Asus P4C800?

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 25-06-03 22:33

Nå nu jeg skrevet ned til Chieftec og spurgt om hjælp - jeg skal nok vende
tilbage, hvis de gider svare.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-06-03 23:33

"Jesper Larsen \(Fjernxx\)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in

> Nå nu jeg skrevet ned til Chieftec og spurgt om hjælp - jeg skal nok
> vende tilbage, hvis de gider svare.

Lyder godt. Jeg sidder med samme konfiguration/problem.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 26-06-03 20:50

Herunder svar - som man ikke kan bruge til en fis, da de tilsyneladende ikke
fatter en skid. Har skrevet igen til dem.

Dear Jesper,

our link on the website is also useful for your mainboard. So you just have
to follow our solution how to connect your USB cable.
Otherwise please contact your mainboard manufacturer.

Enclosed you will find again the link for the USB connection.

http://www.arena-chieftec.com/pdf/USB%20Anschluss-uk.pdf

Thank you very much for your understanding.

Mit freundlichen Grüssen / Kind regards

Antonio Navarro

Sales Assistant
Arena Electronic GmbH

Fra : S@ndman

Dato : 26-06-03 07:33

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindes til MB eller hvor IEEE stikket skal forbindes. Asus kalder
> stikkene for en ting og Chieftec for noget andet.

-----------------------------
Jeg har lidt samme problem - har et sådant kabinet
http://www.antec-inc.com/pro_details_enclosure.php?ProdID=91082
og ved ikke hvordan jeg skal forbinde USB-portene til
mit MSI MS-648 Max (MS-6885).

Håber i kan hjælpe mig....

Jimmy

Fra : Martin T.

Dato : 26-06-03 14:32

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke finde et diagram som forklarer hvordan dels USP stikket skal
> forbindes til MB eller hvor IEEE stikket skal forbindes. Asus kalder
> stikkene for en ting og Chieftec for noget andet.

Jeg kan godt hjælpe dig med USB forbindelsen.

Hent motherboard manualen til et Abit NF7-S, USB-diagrammet der findes i
denne manual løste mine problemer i min mors maskine (Zitech alu-kabinet med
acrylfront og front IEEE og USB og MSI KT3V). Jeg har selv et NF7-S, og heri
fandt jeg diagrammet.

Prøv på http://fae.abit.com.tw -> English -> Download center -> Manuals.

Mvh. Martin