IP nummer FS
Fra : aero@delvis.dk

Dato : 23-06-03 12:39

Ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe men vi prøver !

Jeg har en lidt underlig forspørgsel måske og det er nok kun nogle af
de gavede der kan svar på dette !

Men jeg skal bruge en IP NUMMER FS liste, og hvad er det så eller hvad
mener jeg !??

Jo hvis jeg nu har et IP nr som er:
80.199.160.34

så ved at køre dette gennem denne formel:
IP.X = A x (256*256*256) + B x (256*256) + C x 256 + D
så vil jeg komme frem til et nr som er:
1355259938

dette tal ved jeg er fra Danmark og ved faktisk også at det er Vejle
!!

Ved at have et IP nr som køres igennem formlen så ved evt at få nogle
resultater som disse:
0 - 2130706431 er fra USA
2130706432 - 4294967295 er fra JAPAN
det er nok ikke rigtigt men det kunne det være !

men så ville jeg kunne se hvor de froskellige besøgende er fra og evt
hvilken by de kommer fra !

Det jeg skal bruge er en liste eller information om HVOR jeg kan finde
en liste som viser de forskellige resultater/tal for de forskellige
lande samt evt tal til de forskellige Byer !

Nogle der kan hjælpe med disse informationer !??

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 10:14

<aero@delvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lande samt evt tal til de forskellige Byer !
>
> Nogle der kan hjælpe med disse informationer !??

du kan evt. lave et whois lookup for at finde ud af hvilke lande dine
clienter kommer fra og hvilken udbyder de har men jeg har ikke fundet et
sted hvor man kan se byer

prøv det her. du skal bare skrive ip nummer ret og med det du skev fandt jeg
ud af at det var en der havde tdc adsl.

http://www.ripe.net/db/whois/whois.html