C Compiler / editor
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-06-03 11:48

Hej

Jeg har fået fingre i en stump kode, skrevet i C / C++.

Denne stump kode, vil jeg gerne kunne compilere / editere.

Findes der C / C++ editorer med tilh. kompilere, som er til fri afbenyttelse
(freeware eller deslige) ?

Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-03 12:38

Michael Vilhelmsen skrev:

>Jeg har fået fingre i en stump kode, skrevet i C / C++.
>Denne stump kode, vil jeg gerne kunne compilere / editere.

>Findes der C / C++ editorer med tilh. kompilere, som er til fri afbenyttelse

Ja, der er mindst to: GCC fås både til Linux og Windows, og
Borland har frigivet deres BCpp 5.5 som gratis program. Begge er
gode compilere. Borland kræver at man registrerer sig for at
kunne få programmet, men man forpligter sig ikke til noget
derved.

Editoren skal du hente ved siden af. Selv bruger jeg MED som er
shareware.

--
Bertel

Fra : Robert Larsen

Dato : 23-06-03 13:21

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
>
> Denne stump kode, vil jeg gerne kunne compilere / editere.
>
> Findes der C / C++ editorer med tilh. kompilere, som er til fri afbenyttelse

Jeg bruger selv gcc/vim til Linux, men tjek dev-cpp
(http://www.bloodshed.net/devcpp.html).

Robert

Fra : Truti

Dato : 28-06-03 12:35

Jeg selv bruger Visual C++ 6.0 (snart .net) til windows
og gcc til Linux... GCC findes som før nævnt også til windows:
http://www.gnu.ai.mit.edu/software/gcc/

gcc siges at være den kompailer der er bedst gennemtestet, og det siges også
at det er den kompailer der har tygget flest linier kode igennem nogen
siden!
Tror pokker når den har kompaleret samtlige *nix'er!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 29-06-03 00:22

On Sat, 28 Jun 2003 13:34:36 +0200, Truti wrote:

> [...]
>siden!
>Tror pokker når den har kompaleret samtlige *nix'er!

Ikke samtlige, langtfra - GCC er som standardcompiler mest koncentreret om
Linux/*BSD, hvor udviklingen foregår.
Men GCC er meget let portabel (men derimod ikke specielt godt optimeret),
hvilket betyder at GCC findes til langt de fleste platforme - embedded,
desktop, server platforms og så videre.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I'm easy to please as long as I get my way.