MapPath()-fejl
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 23-06-03 11:29

Jeg har angivet en sti til nyhedsdatabasen, som meget ofte bliver
åbnet og lukket, i en variabel med navnet "DBPATH_news":
"/" & basedir & "/news/db/news.mdb"
- hvor "basedir" er en variabel, der indeholder "isc".
Grunden til jeg har angivet det som "/" & basedir & "/"... er, at
jeg kun eet sted skal ændre det, når jeg flytter til en anden
server eller skifter sub-domæne (eks. www.friserverplads.dk/isc/)

Når jeg prøver at åbne min database, får jeg følgende fejl:
Server.MapPath() error 'ASP 0174 : 80004005'
Invalid Path Character(s)
/isc/news/index.asp, line 60
An invalid '/' or '\' was found in the Path parameter for the
MapPath method.

På linie 60 står følgende:
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath(DBPATH_news)

Jeg er virkelig lost !!
Kan ikke finde ud af, hvad der er galt!
Hvor ligger den eventuelle fejl?

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-06-03 12:34

On Mon, 23 Jun 2003 10:28:33 +0000 (UTC), Jonas Schmeltz Aaberg
<julledyret@e-mail.dk> wrote:

> [...]

>Invalid Path Character(s)
>/isc/news/index.asp, line 60
>An invalid '/' or '\' was found in the Path parameter for the

Har du prøvet at udskrive "DBPATH_news" for at se, om den indeholder
det du regner med?
Response.Write DBPATH_news
Response.End

>På linie 60 står følgende:
>strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
>(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath(DBPATH_news)

Har du prøvet at udskrive strDSN?

Jeg har et par gange oplevet, at denne connect giver disse irriterende
80004005-fejl. Hvis jeg i stedet bruger denne går det OK:

strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("whatever.mdb")

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 23-06-03 22:29

> Har du prøvet at udskrive "DBPATH_news" for at se, om den indeholder
> det du regner med?

Nej! absolut ikke.... heh
Så sådan ud:
//db/news.mdb
- Og fandt ud af, at jeg havde glemt at tildele en anden variabel dens
værdi, som første del af stien var afhængig af - DOH!

> Good luck!

Tak skal du have!
Det virkede at prøve endnu engang!

Mange Venlige Hilsner Jonas (aka Juke)