Hmm.. hvem mon ejer den?
Fra : Morten

Dato : 22-06-03 22:37

Hej NG,

Jeg er gået hen og blevet lidt nysgerrig.. I dag på min daglige
løbetur langs Københavns havn så jeg en sejlbåd som fangede min
interesse. Jeg er desværre ikke særlig god til båd-typer og tekniske
betegnelser, men jeg syntes den så spændende ud og ville høre om der
mon var nogen derude der kendte dens historie og evt. hvem der ejer
den nu. Grov beskrivelse følger:

- Beliggenhed: ved kajen der løber langs Havnegade, imellem
Knippelsbro og de gamle bygninger der husede flyvebådenes terminaler
ved Nyhavn. Der har indtil for nyligt været lavet noget arbejde langs
kajen, så der har være plankeværk sat op så man ikke kunne se kajen.
Derfor ved jeg ikke hvor længe den har ligget der.
- Meget karakteristisk kapsejler - intet overflødigt grej (og faktisk
heller ikke alt nødvendigt grej, så vidt jeg kunne se. Dog var der
sø-gelænder monteret)
- smalt, hvidt skrog, skridtet af efter bedste evne til at være 14-16
m langt
- noget misligholdt, temmelig meget algevækst
- Alu-mast m. 3 sæt sallingshorn
- ingen sejl monteret
- Alu-bom med teksten "antal" på.
- Falmede sponsor-navne på skroget, "Nupo", "HvidovreKuren", "Toms
Yankie Bar" mv.
- Lilla 4-tal på fordækket
- temmelig markant, skråt afskåret agterspejl og temmelig lodret stævn
(hvis I forstår..)

Som den ligger der, ser den ikke ud til at have sejlet i noget tid. Er
der nogen, der ved hvilken båd jeg taler om? :)

mvh Morten

Fra : Sailor

Dato : 24-06-03 21:16

Hej Morten.

Jeg ved godt, hvilken båd du taler om, men jeg kender ikke ejeren.

Uanset hvad, så er det da synd og skam, at den bare ligger ubenyttet hen.

Mvh.
Kresten

Fra : Morten

Dato : 24-06-03 22:35

Hej!

Ja, meget.. Den ser knald-hurtig ud. Det må virkelig rykke at "fyre den af"
i god vind.. Man kunne jo håbe på at træffe ejeren en dag man kom forbi, så
man kunne få stillet sin nysgerrighed :)

/Morten

Fra : N/A

Dato : 25-06-03 17:37

Fra : Morten

Dato : 25-06-03 17:37

Hej igen,

Så vigtigt er det nu heller ikke. Som I andre synes jeg også bare det er
synd og skam at se en så tilsyneladende potent båd ligge og gro til... Og
skal jeg være ærlig, sagde jeg da heller ikke nej tak til en gasteplads hvis
den var ved at blive rigget til :)

/Morten

Fra : Lindstroem

Dato : 26-06-03 19:04

Ja jeg har også luret på den. Den lå et stykke tid ovre ved Grønlandske
Pakhus, men er åbenbart nu forvist til den modsatte side.
Knofedt og tre-firehundrede tusinde så har man en kombination af sjov
sejlads og eb båd der er egnet til at opholde sig i.

Fra : Morten

Dato : 26-06-03 20:27

Hmm.. mystisk.
Ja, men hvis man havde den slags penge.. :) Det er bare mærkeligt at ejeren
har råd/lyst til at have den liggende der uden at den er sejlbar. Det kan da
ikke være landets laveste havnepenge man betaler for sådan en plads.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 29-06-03 09:40

> ikke være landets laveste havnepenge man betaler for sådan en plads.

Ligger de ikke overalt ?

I vores lystbåde havn ligger en ca. 50' virkelig flot motorsejler af træ,
virkelig kraftig bygget, en hver træbådselskers drøm...

Den var ude at sejle én gang sidste år (siger rygterne, jeg så det desværre
ikke) og i år har den ikke sejlet - endnu. Ejeren har ofret en ny mast til
70.000 for 2 år siden, men den er aldrig blevet sat på. Der er vildt meget
begroning på den, og osv.

Men hvis man har penge nok, så betyder det jo ikke noget.

/HHA