Webspeed hvorfor køre det dårligt hvis man~
Fra : Riis

Dato : 22-06-03 21:38

Hey
Jeg har lige købt webspeed (kapelmodem), det køre rigtig godt, men når man
nu er 2 på og spiller cs f.x, så svinger ens ping fra de 20 til 400, det er
pisse belastende, men den plejer kun og gøre det hvert andet minut ca, altså
svinge op til 400, men ellers køre det rigtig godt når vi begge er på i
nogle minutter men så svinger det op på de 400, og der går et stykke tid og
det ryger tilbage på de 20 stykker. Jeg forstår det ikke lige, er der nogen
der har samme problem??

Håber på svar Vh Christian :).

Fra : Søren Blom

Dato : 22-06-03 22:48

"Riis" <Chrisp@sol.dk> skrev
> [...]
og
> det ryger tilbage på de 20 stykker. Jeg forstår det ikke lige, er der

Hvordan er de to maskiner koblet på forbindelsen?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Riis

Dato : 23-06-03 10:52

Men en rouder.....er det da bedere at bruge en switch???

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 23-06-03 13:09

"Riis" <Chrisp@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Men en rouder.....er det da bedere at bruge en switch???

Hvis du har en funktion i din router der hedder noget i retning af "Block
WAN Request" skal denne slås FRA.

Fra : Riis

Dato : 23-06-03 14:12

Hvordan går jeg ind på min rouder??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-06-03 20:36

Riis wrote:
> Hvordan går jeg ind på min rouder??

Hvis du forventer at få svar på denne bør du nok skrive mærke og
model...

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Benny Amorsen

Dato : 23-06-03 14:57

> [...]
R> det op på de 400, og der går et stykke tid og det ryger tilbage på
R> de 20 stykker. Jeg forstår det ikke lige, er der nogen der har

Kabel- og ADSL-udbydere bliver typisk målt på hvor hurtigt brugerne
kan downloade. Derfor er routerne til disse forbindelser blevet
optimeret efter download. Det gøres bl.a. ved at de hellere forsinker
en pakke end smider den helt væk, da en download bliver langsommere
ved pakketab. For et spil er det typisk bedre at miste en pakke en
gang imellem, bare de andre ryger igennem hurtigt.

Problemet kan begrænses ved at bruge en router der understøtter
traffic shaping. F.eks. har jeg en Linux-box med Wondershaper kørende
bagved mit kabelmodem. Trafik fra de andre maskiner går gennem
Linux-boxen. Med den løsning kan jeg typisk holde latency under
30-40ms også med flere samtidige downloads. Det koster mig så ca. 10%
af båndbredden.

/Benny

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-06-03 14:59

"Riis" <Chrisp@sol.dk> wrote in message
> [...]
og
> det ryger tilbage på de 20 stykker. Jeg forstår det ikke lige, er der

Hvor hurtig er din forbindelse? Og hvis du har præcis 2 computere der skal
på samtidig ville jeg anbefale en ekstra IP-adr. til 10kr om måneden istedet
for en router. Det vil næsten med sikkerhed give en bedre spiloplevelse.

mvh
/Kasper Bergh