validering af tekstfelt
Fra : Sofie

Dato : 22-06-03 15:34

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en validering hvor
man skal udfylde EN ud af TRE felter.. altså hverken 0, 2 eller
3, men præcis en..?
(jeg har allerede et tekstfelt valideret psom forklaret på
http://www.html.dk/artikler/00016/) Sådan ser det ud:

<head>
<script type="text/javascript">
function validering()
{
error = 0;
if((document.forms[0].brugernavn.value=='') && (error==0))
{
alert('Du skal udfylde feltet med dit navn!');
document.forms[0].brugernavn.focus();
error = 1;
}

if(error == 0)
document.forms[0].submit();
}
</script>
</head>

<form action="" method="post" onsubmit="validering();return
false;">
   <input type="text" name="tag" size="15"><br>

Gesims:
   <input type="text" name="gesims" size="15"><br>
Træudhæng:
   <input type="text" name="træudhæng" size="15"><br>
Eternitudhæng:
   <input type="text" name="eternitudhæng" size="15"><br>
<input type="submit" value="Færdig">
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 24-06-03 11:54

Jeg er ikke noget geni til j-script, men burde du ikke blot kunne
køre den rutine du har skrevet her nedenunder, og hver gang der
står noget i et felt, så lægge 1 til en variabel?

Hvis VarFelter = 1, så er den fin, ellers så er der skrevet i for
mange felter...
Men, igen, j-script er ikke min stærke side...
Men tror dog det kunne virke...

Fra : Sofie

Dato : 25-06-03 11:16

Okay. Jeg kan slet ikke finde ud af j-script. Har aldrig fået det
lært. Vil du ikke lave hele koden, så det virker? Eller hjælpe mig
med det?