MSChart - grafer fra MDB på klienten ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 30-03-01 18:48

Hej!

Jeg overvejer at gå i gang med at skrue noget ASP sammen, som skal
præsentere noget data dynamisk fra nogle Access filer ved hjælp af
nogle grafer - og havde håbet på, at MSChart måske kunne bruges....
Men jeg ville allerhelst undgå, at det kræver, at klienten har ActiveX
adgang.. Findes der et eller andet, som kan lave evt. MSChart om til
noget grafik, som sendes til klienten (så grafen umiddelbart ses som
et billede - måske genereret direkte, uden brug af midlertidige filer
etc) ??

/Brian

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 30-03-01 21:00

Brian Ipsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> ... så grafen umiddelbart ses som et billede - måske genereret
> direkte, uden brug af midlertidige filer etc) ??

Tidligere lavede ServerObjects.com en serverkomponent ved navn AspChart -
den kunne serverside lave grafer, søjlediagrammer, lagkagediagrammer, og
meget meget mere. ret sejt!

Så vidt jeg kan se på deres site har ServerObjects fjernet den igen -
hvorfor ved jeg ikke.

Du kan se den i aktion her (bevidst kedeligt design):
http://www.ams.dk/statistik/ledighed/default.asp

Jeg fandt lige en kopi af dokumentationen online her:
http://www.gothamweb.com/support/manual/AspChart.htm

Måske kan du finde et eksemplar af komponenten et eller andet sted?

Mvh
Jonas

Fra : Brian Ipsen

Dato : 30-03-01 22:52

On Fri, 30 Mar 2001 20:00:06 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

> [...]
>http://www.gothamweb.com/support/manual/AspChart.htm
>
>Måske kan du finde et eksemplar af komponenten et eller andet sted?

Har prøvet uden held - jeg laver lige et mail til ServerObjects og
hører om de har et forslag eller alternativ....

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-03-01 00:33

<jonas.usenet@html.dk> wrote:

> [...]
>meget meget mere. ret sejt!

>Måske kan du finde et eksemplar af komponenten et eller andet sted?

Jeg har funder en v2.20 - som expire'de 29-9-1999 - og desværre sælger
de jo ikke licenser til komponenten længere - Hvis man blot
vidste hvordan registreringen lå i registry kunne man måske "pille"
lidt > (til test-formål selvfølgelig)

/Brian

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 31-03-01 16:31

Brian Ipsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvis man blot vidste hvordan registreringen lå i registry
> kunne man måske "pille" lidt > (til test-formål selvfølgelig)

Ja, naturligvis kun til testformål

Fik du et svar fra ServerObjects om hvorfor de pludselig tog den af
programmet ?

Mvh
Jonas

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-03-01 17:27

On Sat, 31 Mar 2001 15:31:05 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Ja, naturligvis kun til testformål

>Fik du et svar fra ServerObjects om hvorfor de pludselig tog den af
>programmet ?

Ikke noget direkte endnu... Jeg afventer svar...

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-04-01 21:30

<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Ja, naturligvis kun til testformål

Hm... Lidt intensivt arbejde med en disassembler og en hex-editor har
hjulpet (selv om det sammenlagt tog 3-5 timer) - Jeg har nu lavet et
par tests med de medfølgende demo-charts på en v2.20 uden større
problemer -> ingen behov for registrerings-information fra
registry...

/Brian