Harddisk til USB 1.1
Fra : Steffen

Dato : 22-06-03 13:49

Jeg skal bruge en ekstern harddisk til USB-porten på min bærbare. De
USB-porte, jeg har på min Omnibook, hedder USB 1.1, men alle de harddiske,
jeg har fundet på nettet er til USB 2.0.
Steffen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-06-03 14:03

Steffen wrote:
> [...]
> USB-porte, jeg har på min Omnibook, hedder USB 1.1, men alle de
> harddiske, jeg har fundet på nettet er til USB 2.0.

USB2.0 er bagudkompatibel, så du kan godt bruge en USB2.0 harddisk, på en
USB1.1 port.

MEN hastigheden er kun USB1.1

hastighederne er:
USB 1.1: 10 mbit/s = 1,25 MB/s
USB 2.0: 480mbit/s = 60 MB/s
(teoretisk, men forskellen er tydelig)

Så jeg ville ikke bruge USB1.1 til en ekstern harddisk.

Ved ikke om du kan sætte USB2.0 i din Omnibook,
men prøv evt. i d.e.h.baerbar, de burde vide om det er muligt, og hvordan.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Steffen

Dato : 22-06-03 16:06

Jeg har 2 PCMCIA-porte på min omnibook (xe4500), så det kan da være, jeg så
kan få en USB 2.0 via denne port(?)
Steffen

Fra : Preben Larsen

Dato : 22-06-03 22:25

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 PCMCIA-porte på min omnibook (xe4500), så det kan da være, jeg

> kan få en USB 2.0 via denne port(?)
> Steffen

Hej Steffen
Ja det kan du, jeg så et sted at sådan et kort kostede omkring 300kr
Jeg har nemlig en USB 2.0 disk men kun USB 1.1 på min Dell, og det går
langsomt! i forhold til 2.0
Så et 2.0 kort kommer i hus inden længe..
mvh
Preben Larsen

Fra : Peter T.

Dato : 23-06-03 09:45

Preben Larsen wrote:

> Ja det kan du, jeg så et sted at sådan et kort kostede omkring 300kr

Sådan et kort ligger imellem 343 og 1129 kr på edbpriser.dk.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>