Salonriffel fra 2. verdenskrig t
Fra : Allan Skovbølling

Dato : 22-06-03 12:35

Hej

Jeg ligger inde med en salonriffel fra 2. verdenskrig. Det er en Mauser, pæn
og velholdt. Hvad skal den koste?

heisselvej@adslhome.dk

Fra : Knud Erik Joergensen

Dato : 22-06-03 16:41

Hej Allan.

Har du evt. billeder af den?

Er det en et-skuds? Kal. 22long eller kal.22?

Hvordan er "standen"? Brunering, skæfte, slitage i pibe?

Er den med kikkert? mm.?

Jeg går ud fra at den er registreret (på blå tilladelse)!

Vh

Knud Erik Jørgensen

Fra : Peder Porse

Dato : 22-06-03 19:34

Er da også interesseret i et evt. foto og de øvruige oplysninger..
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 22-06-03 23:32

det samme her

Thomas

Fra : Claus Espeholt

Dato : 23-06-03 10:09

Disse kal. 22 findes i 2 modeller beregnet for enkeltskud - begge meget pænt
lavet - førkrigs kvalitet. Den ene er til civilt brug. Den anden ligner en
militær med bajonetfæste osv. Jeg mener ikke at de er lavet af Mauser men af
andre fabrikker f.eks. Erma.
Mvh
Claus

Fra : Erik Prestmo

Dato : 23-06-03 18:00

Claus Espeholt <espeholt@grenaa-kommune.dk> skrev i
> [...]
> militær med bajonetfæste osv. Jeg mener ikke at de er lavet af Mauser men

For historisk interesserte :

Nazierne laget slike som skulle ligne Mauser, for å drille inn den rette ånd
i småttingene, som automatisk ble meldt inn i Hitlerjugend.

Der fikk de lære seg å skyte, og antakelig å bruke bajonett.

Statsskikken har heldigvis endret seg endel, i allefall i vår del av verden.
Andre steder, Nord-Korea feks driver man på slik fremdeles, og i en rekke
afrikanske stater utstyres små barn med Kalashnikov, ammo og fri rett til å
skyte hva som helst.

På slike steder bør FN bekymre seg og drive på med agenda om kontroll med
sivilt våpeneie, og for øvrig la resten av den SIVILISERTE verden være i
fred.....

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 24-06-03 19:31

> [...]
> og velholdt. Hvad skal den koste?
>
> heisselvej@adslhome.dk
>
> Lad mig høre lidt mere om denne riffel. Også med tilladelsen på den. Lad
mig få alle data på den.

Hilsen Henning Skjern