Vi har fået føl :-)
Fra : Paw Jensen

Dato : 22-06-03 11:58

Så fik vi endelig vished om hvorvidt vores Pinto hoppe var i fol eller ej.
Vi købte hende af en hestehandler, på Ullerup marked, sidste år.
Han havde netop købt hende af en anden jysk hestehandler, som havde påstået
hun havde været ved hingst 10/7 2002.
Som tiden er gået, har hun taget på, men hverken vi, eller dyrlægen har
været sikker på om det var mad, eller et føl.
Da hun samtidig var meget sky da vi fik hende, har vi ikke ville lade
dyrlægen lave "håndprøve", vi har meget hellere ville vente og se.
Og i fredags ringede vores nabo så til mig på jobbet " Du må hellere komme
hjem, I har fået føl, og ræven lusker rundt og slikker sig om munden".
Jeg racede hjem, og fandt det sødeste lille brogede føl, og vores Haflinger
hoppe i gang med at pruste efter en meget interesseret ræv.
Dyrlægen kom, og gav føllet, et hoppeføl, de nødvendige indsprøjtninger, og
sundhedscheck.
Alt var heldigvis i skønneste orden, dog var hun meget lille.
Nu er "problemet" (og her komme I ind) så, hvad skal hun hedde ?????

Det skal være amerikansk inspireret (hun er jo en rigtig lille cowboy hest,
og vi kører amerikanerbil), eller japansk (vi bor japansk, har Koi`er i
haven og jeg træner karate).....

Nogle gode forslag ???

Mange glade hilsner

Paw & Carina.

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 22-06-03 12:31

tlk med føllet, men navnet har jeg ikke ide på.. Men jeg kendte da to heste
der hed Miss Butterfly og Po Kaia
de er selv pintoheste..

Karina

Fra : Anet

Dato : 22-06-03 16:20

Tillykke med føllet. Det var heldigt at ræven ikke fik fat i den.

Hvad med Holly
Honey

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 22-06-03 17:30

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> wrote:

>Da hun samtidig var meget sky da vi fik hende, har vi ikke ville lade
>dyrlægen lave "håndprøve", vi har meget hellere ville vente og se.

*** Hatten af for jer ***
At have tålmodighed med heste er meget vigtigt. Fortsætter I på den
måde ender det med at i har en hest der IKKE er sky længere.

>Jeg racede hjem, og fandt det sødeste lille brogede føl, og vores Haflinger
>hoppe i gang med at pruste efter en meget interesseret ræv.

Ja, haflingere kan bruges til meget andet end ridedyr. Her bruger vi
en Welsh Mountain hoppe til at holde ræven væk.

>Alt var heldigvis i skønneste orden, dog var hun meget lille.
>Nu er "problemet" (og her komme I ind) så, hvad skal hun hedde ?????

Er totalt blank, men find noget Amerikansk. Selv om du spiser nok så
meget rå fils, hopper rundt og siger "hush", (eller sådan noget), så
passer et Japansk navn ikke til en indianerhest!
Hva' med "Little (something)" da hun jo er lille?

Og så: Tillykke med hende !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 23-06-03 07:59

Paw Jensen wrote:
> [...]
> og vi kører amerikanerbil), eller japansk (vi bor japansk, har Koi`er i

Hvad med Bruce Lee ;) - er det ikke både amerikansk og østerlandsk?

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 23-06-03 08:03

Dennis Thrysøe <dennis@geysirheste.dk> wrote:

>Hvad med Bruce Lee ;) - er det ikke både amerikansk og østerlandsk?

Ikke da til en hoppe!!! Det er helt skævt.
Ville du synes om at hedde Viola?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 23-06-03 08:11

> Ikke da til en hoppe!!! Det er helt skævt.
> Ville du synes om at hedde Viola?
>

> (klip)

Hvad med Dolly? fra Dolly Parton som laver country musik.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 23-06-03 09:38

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Hvad med Dolly? fra Dolly Parton som laver country musik.

Det lyder godt! Hvad med "Little Dolly" ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 23-06-03 08:14

Lad os forresten høre hvad hun kommer til at hedde.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 23-06-03 10:23

Indianerne navngiver (har jeg hørt.. det er muligvis en and!) deres børn
efter det første levende væsen, de ser.. og du så jo en ræv, så hvad med
"little foxy" eller noget i den retning? (hvorfor lyder det altid lidt
bedre på engelsk? Forestil jer et stævne, hvor "Lille Snigende Ræv"
bliver præsenteret.. )

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 23-06-03 10:32

Sneaking Fox

Little Foxy Lady

Foxy Lady

Little Lady Fox

Tjaee.. bare et par forslag!

http://www.kandu.dk/

Fra : Paw Jensen

Dato : 23-06-03 16:40

Hej Alle.

Vores fjordhoppe hedder Dolly, så der røg det navn

Faktisk har min kæreste selv foreslået Foxy, så det bliver hun døbt i aften,
hvor vi alligevel skal grille og "fejre" Skt., Hans, så mon ikke låget ryger
af en flaske champagne, eller to

Tak for inputtet til alle.

Mange hilsner

Paw & Carina

Fra : Anet

Dato : 23-06-03 17:21

> [...]
aften,
> hvor vi alligevel skal grille og "fejre" Skt., Hans, så mon ikke låget

Husk at det bringer lykke for et føl at blive døbt i havre.....med en person
som gudmor og en person som en slags hestepræst...

--
~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 23-06-03 23:06

"Anet" skrev d. 23-06-03 17:21 dette indlæg :
> [...]
person
> som gudmor og en person som en slags hestepræst...

he he.. og en lille hest, der er blevet døbt på årtusindets vådeste
midsommer aften burde hedde
"Little Wet Fox"!!!!!

Hvordan gik det med at grille? Håber I har sådan een med låg..

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Paw Jensen

Dato : 24-06-03 05:48

> [...]
> midsommer aften burde hedde
> "Little Wet Fox"!!!!!
>
> Hvordan gik det med at grille? Håber I har sådan een med låg..

Vi kunne heldigvis sidde i vores værksted, med porten åben, og så have gril
(med låg) lige uden for i tagskæget
Men sikke et lortevejr, da kan da kaldes en rigtig dåb, med alt det vand

Paw

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 24-06-03 06:52

On Mon, 23 Jun 2003 09:23:02 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>"little foxy" eller noget i den retning? (hvorfor lyder det altid lidt
>bedre på engelsk? Forestil jer et stævne, hvor "Lille Snigende Ræv"

   Jeg har hørt adskillige dommere være ved at kaste op over at
skulle præsentere "Red spotted squirrel" ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.