Linieskift
Fra : BoboNic

Dato : 22-06-03 11:23

Jeg har en problem med mit linieskift i mit nyhedssystem... Jeg
skal skrive <br><br> for at få et linieskift.. Tidligere fik jeg
at vide at jeg skulle læse noget inde på www.asp-faq.dk men de
kunne jeg ikke få til at virke.. Vil i lige se på det ?

<%
Response.Buffer = True

' Funktion der fikser quotes...
FUNCTION fixQuotes( theString )
   fixQuotes = Replace( theString, "'", "''" )
END FUNCTION

' Hent data fra formular
   Nyhed = Request( "Nyhed" )
   Forfatter = Request( "Forfatter" )
   Titel = Request ( "Titel" )

' Connection til database.
Set Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
   DBPath = "DBQ=" & server.mappath("nyheder.mdb")
   Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

' ... Ogsaa saetter vi vores data fra formularen ind i databasen
IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
   Sql = "INSERT INTO nyheder (Dato, Nyhed, Forfatter, Titel)
VALUES('" & Date() & "','" & fixQuotes( Nyhed ) & "','" &
fixQuotes( Forfatter ) & "','" & fixQuotes( Titel ) & "')"
   Con.Execute Sql

' Og her skriver vi lige en lille besked om at nu er nyheden
tilfoejet
   Response.Write "<p>Din nyhed er blevet tilføjet</p>"

END IF

%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-06-03 11:33

"BoboNic" <bobonic86@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at vide at jeg skulle læse noget inde på www.asp-faq.dk men de
> kunne jeg ikke få til at virke.. Vil i lige se på det ?

Jeg går ud fra at det er når du udskriver datane fra din database det ikke
virker ?
Hvis det er det, kan du få linieskift vist på denne måde

<%=Replace(oRs("NewsArticle"), vbCrLf, "<br>")%>

udskift oRs("NewsArticle") med det som du kalder din nyhed med
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jesper Stocholm