Kan man tilføje kolonner i eksisterende ta~
Fra : Ricki Susic

Dato : 22-06-03 11:27

Hej,

Hvis nu man har oprettet en tabel i en database, og man efter nogen tid
finder ud af at man faktisk mangler en kolonne i tabellen, kan man så
tilføje en sådan i en eksisterende tabel, eller skal man til at oprette en
helt ny tabel og så taste alle oplysninger ind igen?

Hilsen
ricki

Fra : Rico Wind

Dato : 22-06-03 11:43

"Ricki Susic" <ricki@NOSPAMjoin-in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføje en sådan i en eksisterende tabel, eller skal man til at oprette en
> helt ny tabel og så taste alle oplysninger ind igen?

Du kan sagtens tilføje en kolonne. Hvilken database bruger du?
I f.eks. MySQL (og sikkert også i mange andre) kan du tilføje en kollone ved
at udfører
ALTER TABLE din_tabel ADD din_nye_kolonne din_nye_kolonne_type

Du kan se syntaxen for ALTER table i MySQL på:
http://www.mysql.com/doc/en/ALTER_TABLE.html

/rw

Fra : Ricki Susic

Dato : 22-06-03 11:58

"Rico Wind" <rw@INGEN-SPAM.rico-wind.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at udfører
> ALTER TABLE din_tabel ADD din_nye_kolonne din_nye_kolonne_type
>
> Du kan se syntaxen for ALTER table i MySQL på:

Tak for svaret Det var lige hvad jeg ville vide!

Ricki

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 22-06-03 12:52

Ricki Susic wrote:
> finder ud af at man faktisk mangler en kolonne i tabellen, kan man så
> tilføje en sådan i en eksisterende tabel

Ja. Jeg kender ikke noget database system, hvor man ikke lige kan tilføje en
ekstra kolonne. Det virker i hvert fald i MS Access, DBISAM, Paradox, MS
SQL Server, Oracle, DB/2, MySQL, Interbase, Firebird, FlashFiler, DBase,
FoxPro, PostgreSQL.

Hilsen,

Lars.

--