Børsteorm
Fra : Stefan

Dato : 22-06-03 10:21

Er der nogen som ved, hvor længe børsteorm kan holde sig efter køb, og
hvordan man bedst opbevarer dem?
Det ville jo være rart om man kunne købe dem 1-2 dage inden man skulle ud og
fiske...

Stefan

Fra : Jan Bachman

Dato : 22-06-03 10:34

> [...]
>hvordan man bedst opbevarer dem?
>Det ville jo være rart om man kunne købe dem 1-2 dage inden man skulle ud og

Jeg har med succes opbevaret børsteorm i et par dage i køleskabet. Dog
fangede jeg ingen flade på dem efterfølgende, så succes er måske så
meget sagt :-|

/Jan

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 22-06-03 11:51

Du skulle kunne holde dem i op til et par dage, så længe du opbevare dem
koldt. Derved nedsætter du deres livsprocesser, og derfor den lidt længere
holdbarhed. Derimod så skulle du ikke kunne gøre det samme med sandorm!

Morten