Den er go' nok - Saga er racist ;o)
Fra : Ann K

Dato : 22-06-03 10:13

Hejsa.
Overskriften er måske lidt kryptisk, men...
Som flere herinde ved bor jeg hos Saga... 12 årig møghysterisk,
kattehadende, temperamentsfuld og dominerende Dame af racen sort huskat
Af hensyn til vores andre katte (og vores pengepung!) lever hun for sig
selv - og trives helt fint med dette, så længe hun et par gange dagligt får
lov til at tusse rundt i haven med sin gode veninde, hunden Sif
Engang i tidernes morgen forsøgte jeg at gøre hende en anelse mere social...
det _er_ alt andet lige lidt bøvlet at have sit hus delt i 2 "zoner" ;)...
og jeg brugte Aske, min racerene skovkat som forsøgsdyr... Saga har nemlig
aldrig forsøgt at angribe ham, sådan som hun af princip altid gør med mine
to andre drenge Ranje og Tjalfe (hendes egen søn!)... Aske har den store
fordel at han er psykisk stærk og en utrolig venlig missedreng
Forsøget var selvfølgelig dømt til at mislykkes!
Men alligevel kom der da det ud af det at Saga - selv om hun hyler, skriger,
hvæser og snerrer som en ond ånd - ikke kunne finde på at angribe Aske, hvis
de tilfældigvis (ved et uheld) mødes... Nå ja, bortset fra den ene gang,
hvor Saga foretog et frontalt angreb på Tjalfe og Aske var "dum" nok til at
forsøge at gå imellem - jeg tror simpelthen ikke at Saga fattede, det også
var Aske, hun var ved at strimle ;)
Nu har vi haft lille Namacoola i ca 1 år... hun og Saga har set hinanden
flere gange gennem vinduerne - men selvfølgelig aldrig været i nærkontakt!
Vil jo gerne beholde min lille aby-pige i live I starten snerrede og
hvæste Saga, hver gang hun fik øje på Namacoola (og Namacoola har en enkelt
gang tisset af skræk over furien), men med tiden er det lige som om at Saga
har fattet at hun spilder sin tid på en kat, der alligevel aldrig kommer i
nærheden af hende - og derfor er hendes reaktion blevet præget af
ligegyldighed.
Så fik vi Kludetæppet... og hun og Namacoola fik desværre et _meget_ dårligt
forhold til hinanden Endnu engang måtte vi del vores _lille_ hus op i en
Zone mere... Namacoola fik vores lille værelse med fri adgang til udestuen,
når Saga var lukket inde... Udestuen er Sagas eneste mulighed for at komme
ud fra _hendes_ anneks, så lige pludselig blev livet faktisk en anelse
besværligt!
Namacoola er blevet en tryg lille vipstjert, der farer rundt - og som
æææælsker at have sit eget værelse og udestuen er klart et sted hun nyder at
være... hun har fundet alle tiders "solskinsdovnesovehyggeplads"...
Men... Dette giver problemet... for når vi åbner døren mellem Namacoolas
værelse og udestuen så står det lille kuglelyn på spring... og nogle gange
er Saga faktisk derude!
Hidtil har vi været hurtige nok til at snuppe Lillepigen i farten og
ubehagelige episoder har derfor været undgået...
Men idag var hun _for_ hurtig! *smut* sagde det og hun stod i udestuen! Lige
udenfor skydedøren (der var vidtåben!) stod Saga!!! Afstanden mellem min
lille forsvarsløse Aby-pige og en meget erfaren "slags-søster", der ikke
tolererer andre katte på sit territorie, var max 2 meter! Eneste hindring
for et frontalt angreb, var min sheltie Dise, der lå og dovnede i
døråbningen... og tro mig - Saga har _ikke_ respekt for Dise!!!
Jeg kaldte selvfølgelig omgående på Lillepigen med "madstemmen"... men næ,
nej - hun havde fået øje på "hende den sødde misser, som hun tit har snakket
med" og gik derfor et forsigtigt skridt hen mod, hvad jeg i det øjeblik
betragtede som, hendes visse død!
Eneste reaktion var et solidt hvæs fra Saga... der selvfølgelig sendte
Namacoola i flugt ind gennem døren til mig og sikkerheden i hendes værelse
Jeg klappede døren til... men kiggede så ud af vinduet lige ved siden
af, for at se Sagas reaktion... det var slet ikke nødvendigt, for lige
pludseligt stod Saga udenfor vinduet og kiggede ind! Noget hun _ikke_ har
gjort i flere år...
Sidst Saga gjorde dette, var det Tjalfe der sad på den anden side og det
endte med at Saga forsøgte at angribe ham gennem vinduet!
Det skete ikke denne gang! Tværtimod satte Saga sig og betragtede intenst
Namacoola, der nu begyndte at "knirkemiave" venligt med en pote forsigtigt
strakt ud foran sig - Saga knurrede som en Rottweiler, men hun hverken
hvæste eller snerrede.... efter ca 5 minutter begyndte Saga at gnide sit
hoved mod vinduet - og accepterede at Namacoola satte sig helt op af det og
gengældte hovedgniddet gennem glasset!!!!!!
Så skred Damen... og lige nu ligger hun i sit anneks og sover middagslur...
Namacoola ligger ovenpå pc-skærmen.... Og jeg er stadig helt rystet!!!

Saga har accepteret endnu en kat på sit territorie... og denne gang var det
_også_ en racekat!
Ja, ja, - hun må være racist! ;-D
Hmm - truslen til Kludetæppet (raceren skovkat) om at hun kommer over til
Saga, hvis hun ikke opfører sig pænt, virker nu lige pludselig lidt... tom!

Mvh Ann

Fra : AEK

Dato : 22-06-03 10:19

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ann,

når jeg sidder og læser dine beretninger fra " dit spændende hjem opdelt i
zoner " - føler jeg altid , at jeg er der )
Jeg har vist aldrig læst om et hjem, med SÅ mange forskellige personligheder

Tak for læsning, og fortsat pøj pøj med rødderne.
Hende Saga lyder til at være en " ilter " dame *G*

/ Anya og rødderne.

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-06-03 12:47

> [...]
> Hmm - truslen til Kludetæppet (raceren skovkat) om at hun kommer over til
> Saga, hvis hun ikke opfører sig pænt, virker nu lige pludselig lidt...

Jamen jøsses da - jeg sidder her med hjertet i halsen efter den beretning om
Namacoola's møde med "fyrstinden" - herligt at det gik så godt .....

og bare rolig Ann, hvis du nu fremover mangler "trusler" til Tia, er du
meget velkommen til at true med at sende hende en tur på ferie hos monstrene
Ninja og Tino (aka. Sumo - omdøbt efter den årlige vejning hos dyrlægen) ;-0

Mvh Maj-Britt

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-03 13:12

In <bd3rpk$fnc$1@sunsite.dk> Ann K wrote:
> [...]
> når Saga var lukket inde... Udestuen er Sagas eneste mulighed for at
> komme ud fra hendes anneks, så lige pludselig blev livet faktisk en

Hej Ann

Jeg kom til at tænke på.. hvis jeg har forstået det rigtigt har de to
damer altså faktisk delt territorie (udestuen) et stykke tid, bare uden
at møde hinanden? Så må de være blevet godt og grundigt bekendt med
hinandens duft, har måske oven i købet "byttet" lidt duft ved at færdes
de samme steder. Kan det være noget af forklaringen på mysteriet?
I hvert fald lyder det spændende! Glæder mig til at høre hvad det
udvikler sig til

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-06-03 13:38

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> Hejsa.
> Overskriften er måske lidt kryptisk, men...
> Som flere herinde ved bor jeg hos Saga... 12 årig møghysterisk,
> kattehadende, temperamentsfuld og dominerende Dame af racen sort huskat

Jow da og hun er bare skøn

> [...]
> Namacoola ligger ovenpå pc-skærmen.... Og jeg er stadig helt rystet!!!

Rystet må være en "mild" underdrivelse *GG*
Gad vide hvad der er gået af hende... Ikke lige en adfærd jeg ville
forvente fra hendes side af...:chok:

> Saga har accepteret endnu en kat på sit territorie... og denne gang var det
> _også_ en racekat!
> Ja, ja, - hun må være racist! ;-D

Jeg tror nu mere at hun accepterede Aske fordi han lignede kæresten,
men hvad hun har tænkt med Namacoola hmm måske det er sådan som Ann
R. skriver med duften af hende som hun har vænnet sig til, eller måske
fordi de jo trods alt lever i afsondrethed begge to... jeg undres...

> Hmm - truslen til Kludetæppet (raceren skovkat) om at hun kommer over til
> Saga, hvis hun ikke opfører sig pænt, virker nu lige pludselig lidt... tom!

Det er jo ikke sikkert at hun også vil acceptere hende, der er forskel
på katte og katte imellem jo...*S*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann K

Dato : 22-06-03 16:40

Hejsa.
Klipper hakker og snipper fra de forskellige svar... den jeg svarer står
nævnt før citat

Anya
>Jeg har vist aldrig læst om et hjem, med SÅ mange forskellige
personligheder

<> Vi har for mange dyr!!!! *sss*

>Tak for læsning, og fortsat pøj pøj med rødderne.
>Hende Saga lyder til at være en " ilter " dame *G*

<> Nja... vi har vænnet os til hende ;-D

Maj-Britt:

>Jamen jøsses da - jeg sidder her med hjertet i halsen efter den beretning
om
Namacoola's møde med "fyrstinden" - herligt at det gik så godt .....

<> Hmmm - må indrømme at jeg ikke har mod til at prøve igen!
Men jeg var dybt imponeret af Lillepigen! Tænk sig at hun turde

> [...]
Ninja og Tino (aka. Sumo - omdøbt efter den årlige vejning hos dyrlægen) ;-0

<> Hæ... tror at Kludetæppet er komplet ligeglad! Hun har virkelig fået sin
selvtillid tilbage + er kommet ovenpå fysisk - og jeg er ikke i tvivl om, at
hun nu er parat til at tage kampen op mod _alle_, som truer den position,
hun endelig har fundet i flokken! :-/

Ann R:

> [...]
hinandens duft, har måske oven i købet "byttet" lidt duft ved at færdes
de samme steder. Kan det være noget af forklaringen på mysteriet?

<> Ja, jo, tjohh, hmm - *tænke*... Det kan da godt være en forklaring... Men
hvorfor går Saga så direkte til angreb på Tjalfe og Ranje, hvis de er i
udestuen? De to har jo trods alt boet her meget længere end Namacoola! Og
kommer heller ikke bare lige glad hoppende ned i hendes fjæs ;)

>I hvert fald lyder det spændende! Glæder mig til at høre hvad det
udvikler sig til

<> Jeg stoler ikke en brik på Saga!!!! Så de vil stadig blive holdt
adskilt...
Det ville ellers være heeeerligt, hvis de to kunne finde ud af det sammen...
Tænk dig - hele to katte til at forstyrre vores nattesøvn ;-D *jubel* Er
sikker på at de sammen ville være en katastrofe for min skønhedssøvn... hvad
den ene ikke kan/gør, kan/gør den anden!

Henrik:

>Jow da og hun er bare skøn

<> Jeps! og dybt anstrengende *G*

>Rystet må være en "mild" underdrivelse *GG*
Gad vide hvad der er gået af hende... Ikke lige en adfærd jeg ville
forvente fra hendes side af...:chok:

<> Nej netop! Jeg troede virkelig at lille Namacoolas dage var talte! Eller
at hun ville blive så rædselslagen over igen at blive overfaldet, at hele
det arbejde vi har lagt i at få hende tryg, ville være totalt spildt!
For et overfald fra Saga ville få dét Namacoola har været udsat for fra Tia
til være "ubetydelige småfægterier"!

>Jeg tror nu mere at hun accepterede Aske fordi han lignede kæresten,

<> Den tanke har jeg også altid haft Også selv om Aske ikke er hvid...
men han minder en del om "Prinsen" med sin selvsikkerhed...

> eller måske
fordi de jo trods alt lever i afsondrethed begge to... jeg undres...

<> Så afsondret er Namacoola heller ikke... Alle smådrengene er hos hende,
hver dag! Endda flere gange Aske står konstant ved afspærringen og
forlanger at blive lukket enten ind eller ud *suk* Allerbedst - efter
Namacoolas mening - er det at hendes foretrukne soveplads i udestuen også er
identisk med Askes... og at hun derfor endelig får lov til at ligge helt tæt
med ham Afspærringen til stuen er oven i købet "gennemsigtig", så
Namacoola kan hele tiden holde øje med os - og komme i kontakt, hvis hun
vil....

Mvh Ann

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-06-03 21:03

> Klip
> <> Hmmm - må indrømme at jeg ikke har mod til at prøve igen!
> Men jeg var dybt imponeret af Lillepigen! Tænk sig at hun turde

Nej det kan jeg snildt forstå at du ikke tør.... *gyyyyys* Det er jo slet
ikke sikkert at Saga såd'n bliver "taget på sengen" næste gang Men jo
det er meget imponerende og super flot at lillepigen's ukuelige aby sind
igen er helt i top Bare så dejligt altså.....Rigtigt godt gået af jer og
ikke mindst prins Aske!

> [...]
at
> hun nu er parat til at tage kampen op mod _alle_, som truer den position,

Det sku' ikke undre mig overhovedet *fnis* - hun _er_ jo tortie og de
plejer bestemt ikke at finde sig i hvad som helst (læs noget som helst) *ss*

Nussekram til hele banden (jo da også hysdyrene Tia og Saga)

Mvh Maj-Britt

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 22-06-03 21:19

Altså Ann, ud fra overskriften var jeg sikker på, at det var Tia, Saga havde
fundet sammen med, for jeg kan da også huske, at du har fortalt hun
foretrækker skovkatte (ligesom kæresten). Men sådan hang det altså ikke
sammen kunne jeg så forstå, da jeg fik læst posten.
Måske skulle du alligevel prøve at lukke dem sammen (Tia og Saga) - det
ville da hjælpe noget på zoneopdelingen

Mvh. Else.

Fra : Ann K

Dato : 22-06-03 23:34

Hej Else.

>Måske skulle du alligevel prøve at lukke dem sammen (Tia og Saga) - det
ville da hjælpe noget på zoneopdelingen

<> Med mindre der står nogen klar med fx stødpistoler + et meget stort beløb
på bankkontoen til dyrlægeregninger, så må jeg indrømme, at jeg _ikke_ tør
at lukke nogen kat ind til Saga!
Heller ikke Kludetæppet... selv om hun er tortie... Den skæbne der (måske)
ville vente hende i Sagas kløer, fortjener intet levende væsen! *sss*
Saga har kun set Kludetæppet een gang gennem vinduet ind til annekset...
nøjjj - man kunne ligefrem se, hvor rasende hun var over den fremmede kat...

For et par måneder siden var jeg ikke hurtig nok til at lukke døren ind til
annekset... smådrengene var ude... og jeg havde ikke set Tjalfe komme ind i
udestuen... Saga fór skrigende lige i flæsket på ham! og da Aske hurtigt kom
til for at hjælpe sin ven, fik han også et fur... Saga jagtede på skift mine
to drenge rundt i udestuen, indtil jeg med en kost (!) fik verfet hende ind
gennem døren til annekset... Aske og Tjalfe havde begge en del blødende sår
og skrammer bagefter... Saga fejlede intet!!! Inden dette angreb, havde hun
ligget fredeligt på sengen ca 4 meter fra det sted, hvor Tjalfe lige
pludselig stod... hun var helt rolig, indtil hun fik øje på ham og i to
spring sad i hans nakke, mens hun forsøgte at få ham om på ryggen! Hvis ikke
Aske havde været så hurtig for at hjælpe Tjalfe - og dermed fik afledt Saga
et øjeblik - ville Tjalfes skader have været meget større...

Men jeg må indrømme at jeg nu vil holde meget øje med Saga og Namacoola...
hvem ved???
Det allerstørste minus ved at lade de to være sammen, er at Lillepigen ikke
vil få særlig meget kontakt med mig og Manden... og dét tror jeg bestemt
ikke vil være særlig rart for en lille supersocial, kontaktelskende
aby-pige, der ikke kan lades ude af syne i mere end højst 5 minutter, hvis
man vil undgå større eller mindre "ulykker"*sss*

Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-03 16:56

In <bd4ifh$7h2$1@sunsite.dk> Ann K wrote:
> [...]
> er i udestuen? De to har jo trods alt boet her meget længere end
> Namacoola! Og kommer heller ikke bare lige glad hoppende ned i hendes

Måske Saga anerkender mod (dumdristighed?)

> [...]
> D jubel Er sikker på at de sammen ville være en katastrofe for min
> skønhedssøvn... hvad den ene ikke kan/gør, kan/gør den anden!

*fnis* det lyder vældig - hm - underholdende...
Okay, vi skal nok håbe på de ikke bliver slyngveninder, så..

Fra : Stine Sørensen

Dato : 24-06-03 15:08

Kære Ann,

Det kan godt være, at et zoneinddelt liv med diverse farverige katte- og
hundekarakterer til tider er lidt besværligt, men det er sørme underholdende
at blive indført i

Der er et "high five" potedask på vej til husbestyrerinden Saga fra Aalborgs
ukronede kattedronning Midde - også af racen sort, lettere småhysterisk
huskat...

KH Stine + banden