Julekalenderbroderi..
Fra : Ulla

Dato : 22-06-03 08:04

Hej.
Er der nogen der ligger inde med et mønster på en broderet julekalender.
Altså en pakke kalender? Jeg har hørt at det garn man bruger er meget
dyrt....kan det bedre betale sig at købe en færdig pakke med det hele i? Jeg
synes 400,- er meget, men måske er det mig der ikke kender priserne...

Ulla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-06-03 09:38

"Ulla" <ullabulla@mail.dk> writes:

> [...]
> synes 400,- er meget, men måske er det mig der ikke kender priserne...

Garnet er ikke specielt dyrt. 8 eller 9 kroner for et almindelig
bundt.

Hvad mønsteret angår, så gå på biblioteket. Her i Århus har de i hvert
fald uanede mængder af mønstre. Hvis du bor "ude på landet", så kan du
bestille bøger hjem til dit lokale bibliotek via
http://www.bibliotek.dk.

Du kan helt sikkert lave det billigere selv, men hvis du vil slippe
for alt det der med at skulle finde tingene selv, så er det klart
nemmere at købe en færdig pakke. Det kan dog give den ulempe, at der
kun lige er garn nok, så når du nu kvajer dig[1], og er nød til at
klippe noget af, så kan det komme til at knibe med at være nok. Og så
skal du til at finde noget garn, som du måske ikke ved hvad hedder.

God fornøjelse.

Mvh Trine

[1] Ikke nogen kritik af dine evner, jeg ved bare at jeg plejer at
kvaje mig med jævne mellemrum.

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Nette

Dato : 22-06-03 17:35

"Ulla" <ullabulla@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> synes 400,- er meget, men måske er det mig der ikke kender priserne...

Hvis du ikke skal bruge garn bagefter, så vil jeg råde dig til, at købe en
færdig pakke. Jeg har selv prøvet at købe farvedukker ind til et broderi, og
ligger nu inde med en masse forskellige halve dukker, som jeg sikkert aldrig
får brug for. - Hvis jeg skal bruge igen, er der måske ikke nok i den ene
dukke jeg hari hver farve, og da indfarvningen jo skal være den samme, så
vil jeg komme til at stå med rester igen.
400 kr. for et sæt, synes jeg lyder rimeligt. Det er dyrt at brodere, men en
pakkekalender kan også holde i mange år og er et dejligt minde. Jeg har den
min mor lavede til mig da jeg var 5 år endnu....

Nette