Underlig lyd
Fra : Kristian

Dato : 21-06-03 13:46

Skulle skife kølepaste på en p4 2400mhz på et P4PE bundkort, cpuen havde
standart blæser. Tog blæseren af cpuen, rensede blæseren + cpuen fra det
standart kølepasta. satte det på igen.

Det jeg startede computeren kom der sådan en lyd der kun kan beskrives som
ledning i en blæser, jeg kiggede efter men der var ingen ledninger hverken i
grafikkort eller cpu, jeg slukkede og startede den igen samme lyd fremkom.
Jeg slukkede så og ville tjekke om jeg havde været så dum at vende kablet
til blæseren forkert, det havde ikke, så jeg satte kablet på plads igen, og
startede lyden var væk.

Hvor kommer denne lyd fra ?

Kan de virkelig passe at den kom fra kablet fra blæseren, og at det kunne af
hjælpes bare ned at tage den fra og sætte den i igen på nødagtig samme måde
?

Fra : Leony

Dato : 21-06-03 14:05

"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kommer denne lyd fra ?

Har du monteret blæseren/profilet korrekt? Hvis den er lidt skævt/ikke
strammet helt, så vil blæseren køre skævt og vingerne vil ramme profilet
og der vil komme en mislyd.

Måske har du trykket bladene på blæseren, så den kører skævt.

Bare et par gæt.

> Kan de virkelig passe at den kom fra kablet fra blæseren, og at det
> kunne af hjælpes bare ned at tage den fra og sætte den i igen på
> nødagtig samme måde ?

Det tror jeg ikke, men det koster jo ikke noget at prøve.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kristian

Dato : 22-06-03 22:48

Lyden er der stadig har skiftet blæser, den er der i de først 15 sekunder så
bliver den langsommere og til sidst forsvinder den, og det er ikke hver gang
man starter.

Nogle der har hjælp

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-06-03 12:56

On Sun, 22 Jun 2003 23:48:18 +0200, "Kristian"
<Falk-Petersen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>bliver den langsommere og til sidst forsvinder den, og det er ikke hver gang

Er det ikke blæseren på NorthBridge eller grafikkort der går i
selvsving fordi den er slidt op?

--
Jens

Junk mail arrives the day it was sent.