SDSL?
Fra : Miklos

Dato : 30-03-01 17:30

Hejsa

Nogen der ved om SDSL bliver en mulig løsning i 2001 eller vi skal vente
længere?

- Miklos

Fra : Bent skohorn

Dato : 30-03-01 09:39

no way miklos du får aldrig sdsl her, der kommer noget andet
...Du kender jo dk.. vi springer 3-4-5 trin over påå evolutions-stigen..

Fra : Kasper

Dato : 03-04-01 00:30

sdsl? Er en 256/256 linie ikke en sdsl forbindelse?

Bent skohorn <knud@skodliv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a330c$eq7$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Christen Stephansen

Dato : 03-04-01 02:27

> sdsl? Er en 256/256 linie ikke en sdsl forbindelse?

Dit spørgsmål er ikke videre specifikt.

Men ud fra mit gæt på hvad du mener: Nej. Det er en ADSL med symmetriske
hastigheder.

Læs mere på http://whatis.com om DSL.

/Christen Stephansen

Fra : Jesper Jensen

Dato : 04-04-01 20:32

Så vidt jeg ved er en 512/512 k/bit linie en SDSL,
Da ADSL Betyder Asymcron, og SDSL, Symcron

Fra : Christen Stephansen

Dato : 04-04-01 20:40

> Så vidt jeg ved er en 512/512 k/bit linie en SDSL,

Ikke korrekt. Det er en 512/512, og det fortæller ikke mere. Kunne være
SDSL, ADSL, Frame Relay ...

> Da ADSL Betyder Asymcron, og SDSL, Symcron

ADSL står for Asymmetric Digital Subscriber Line. Dvs. at fuld skrue giver
ulige hastigheder op og ned. Max kapacitet ned er 8 mbit, op er det 800
kbit. For ADSL fra TDC Internet i hvert fald.

Hold op med at tro, læs hvad DSL er på http://whatis.com

/Christen Stephansen

Fra : Bent skohorn

Dato : 04-04-01 21:07

> ADSL står for Asymmetric Digital Subscriber Line. Dvs. at fuld skrue giver
> ulige hastigheder op og ned. Max kapacitet ned er 8 mbit, op er det 800
> kbit. For ADSL fra TDC Internet i hvert fald.

ikke kun for tdc adsl.. kig på
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/677.htm#spec ... full rate dmt
er vel fuld skrue .. det der g-lite ser slemt ud :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-04-01 20:56

On Wed, 4 Apr 2001 21:32:06 +0200, "Jesper Jensen"
<snoop_dk@trustme.dk> wrote:

>Så vidt jeg ved er en 512/512 k/bit linie en SDSL,
>Da ADSL Betyder Asymcron, og SDSL, Symcron

Nej, det er en almindelig misforståelse. SDSL/ADSL/etc. omhandler
teknikken; ikke hastigheden. Ligeledes bliver en ADSL-linie heller
ikke til en ISDN-linie, hvis den kører 64/64kbit.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 03-04-01 02:20

On Fri, 30 Mar 2001 18:29:52 +0200, "Miklos" <miklos@microsux.dk>
wrote:

Hej.

>Nogen der ved om SDSL bliver en mulig løsning i 2001 eller vi skal vente
>længere?

En af mine gode venner har en SDSL-forbindelse.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk
Indehaver af en Indernætbix: http://www.kleinweb.dk/
Egen server? http://www.kleinweb.dk/produkter-pegning.php

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-01 21:18

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> En af mine gode venner har en SDSL-forbindelse.

Fra hvilken udbyder og med hvilken hastighed?
Hvilket udstyr?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 04-04-01 07:10

On Tue, 3 Apr 2001 22:18:04 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

Davs.

>Fra hvilken udbyder og med hvilken hastighed?

Mig :) - jeg mener, vi kører 1,7 Mbps på den.

>Hvilket udstyr?

ZyXEL Prestige 628 (et SDSL-modem som aldrig kom i produktion, men jeg
er betatester for CyKEL) og et par routere.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-04-01 08:07

> Mig :) - jeg mener, vi kører 1,7 Mbps på den.

Er du udbyder?
På hvilket kobberpar kører i det?
Der er svjv ikke nogen af TDC's produkter der direkte tillader brug af
sådant udstyr (grænsen er ½ mbit), men specialaftaler kan selvf. indgåes.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 04-04-01 09:19

On Wed, 4 Apr 2001 09:07:09 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

Hej Martin.

>Er du udbyder?

Webhotel-udbyder, så jeg har en Pro@ccess Link Plus ting. Vedkommende
er medarbejder i min bix, så det er gevaldig praktisk med lidt
Intranet-halløj, som smukt forenes med billig Internet-adgang til ham
(herude på landet kan vi ikke få ADSL endnu) - det tillader også, at
man kan spise ham af med mindre i løn :)

>På hvilket kobberpar kører i det?

Analogt 2-tråds kredsløb.

>Der er svjv ikke nogen af TDC's produkter der direkte tillader brug af
>sådant udstyr (grænsen er ½ mbit),

Kredsløbet er specificeret til 15 kHz AFAIR, hvilket vist i praksis
svarer til 33.600 bps - men kredsløbet er heldigvis købt før der kom
filtrering på.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-04-01 09:37

skumling@skumlenet.dk (Daniel Stjernholm) wrote Wed, 04 Apr 2001
08:19:26 GMT :

>det tillader også, at
>man kan spise ham af med mindre i løn :)

Løn.. som i 2 høns, 2kg. kartofler og 1 svin til jul...

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 04-04-01 09:51

On Wed, 04 Apr 2001 10:36:45 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>Løn.. som i 2 høns, 2kg. kartofler og 1 svin til jul...

Hardware er bedre, det kan trækkes fra...

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-04-01 12:27

> Hardware er bedre, det kan trækkes fra...

Ja, men det bliver det vel ikke lovligt af? Medarbejderen skal vel stadig
svare skat af sine "udbetalinger" uanset om det er kontanter eller
materielle goder?

mvh
Kim Jensen

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 05-04-01 14:10

On Thu, 5 Apr 2001 13:27:18 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>Ja, men det bliver det vel ikke lovligt af?

Det der med moms og skat er aldrig rigtigt slået igennem i
Nordjylland...

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-04-01 07:45

> Det der med moms og skat er aldrig rigtigt slået igennem i
> Nordjylland...

Øhhhh... jeg bor i Aalborg Jeg tror vi nærmer os noget OT.....

-Kim

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 06-04-01 08:18

On Fri, 6 Apr 2001 08:44:49 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>Øhhhh... jeg bor i Aalborg

Hvis momsen er slået igennem hos jer, må du bo på den forkerte side af
broen.

>Jeg tror vi nærmer os noget OT.....

Ja, meget

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk