Endelig: DLSK 2 uden CD!
Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-06-03 11:25

Hej

Efter megen eksperimenteren har jeg endelig fundet et program der kan
kopiere "Det levende søkort 2".

Det hedder Alcohol 120% og kan hentes/købes hér:
http://www.alcohol-software.com/alcoholsoft.php

Det koster ca. 320 kr, men man kan evt. nøjes med at hente en 30-dages
prøveversion, og så bruge dén til at lave kopien med.

(I programmet er også en mulighed for at køre med "Virtuelt CD-drev", dvs.
en
kopi kan lægges på harddisken, og køre direkte herfra, som en CD.)

Pointen er, at en DLSK 2 kopi skal køre med en emulator (RMPS) for at kunne
virke. Denne emulator er bygget ind i Alcohol 120%.

Til at køre kopien, kan man hente det gratis program
Daemon-Tools hér: http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php
Det har både emulatoren, og mulighed for at køre virtuelt CD-drev, dvs. med
dét installeret kan man køre uden CD.

Proceduren er:
Først indlæser man et "Image" af DLSK 2 med Alcohol 120%. Her vælger man
profilen "CD-Cops". Imaget består så af to filer, en *.mdf og en *.mds.

Man kan så vælge to ting:
Hvis man har nok plads på den maskine der skal køre det, vil det nemmeste
være at lægge imaget direkte på dennes harddisk, og så køre det gennem
Daemon-Tools.

Har man ikke så meget plads, kan man brænde en kopi på CD (vælg igen
"CD-Cops") som man kører DLSK 2 fra, og bruger Daemon-Tools til at få til at
virke.

I begge tilfælde nøjes man med kompakt installation.

Det er lidt "nørdet", men jeg håber det er forståeligt alligevel

Venlig hilsen
Henrik

P.S. Vælger man at købe "Alcohol", kan man naturligvis også bare køre
kopien/imaget gennem dén.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-06-03 11:34

Endnu et P.S.:

Ovenstående vejledning er lavet til de der, som jeg, synes at det er tosset
at man er nødt til at slæbe den originale CD med ud på søen, og putte den i
hver 8. dag, foruden at man så er nødt til at have CD-drev i sin bærbare.

På denne måde kan den originale CD ligge lunt og godt derhjemme

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-06-03 19:49

Hej

Ja, jeg kan godt få lov at lave og køre image filen, men jeg kan ikke få lov
at brænde den.
Prøver jeg på det kommer den ud med en række fejl, og programmet stopper.
Jan Rasmussen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-06-03 22:19

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at brænde den.
> Prøver jeg på det kommer den ud med en række fejl, og programmet stopper.

Hvilke fejl er det den kommer ud med?

Jeg har fint kunnet brænde kopien på en Lite-On 48125S.

VH
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-06-03 22:51

Hej

Hmm... den kommer med et par fejl, den første er:
1) Write lead in area ERROR
2) Brænding fejlede Fejlbesked "invalid field in CDB"
3) Simuleret Brænding fejlede
4) Load af imagefil afbrudt

Min imagefil fylder 516,6MB

Hvad skriver du forøvrigt når den beder om DPM hastigheds måling?

Med venlig hilsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-06-03 23:11

> [...]
>
> Hmm... den kommer med et par fejl, den første er:
> 1) Write lead in area ERROR
> 2) Brænding fejlede Fejlbesked "invalid field in CDB"

Det lyder som om den har nogle problemer med din brænder.
Er det en ældre model?

> Min imagefil fylder 516,6MB
>
> Hvad skriver du forøvrigt når den beder om DPM hastigheds måling?

Åh, det kan jeg ikke huske. Jeg lod den vist bare køre.

Muligvis kan dine problemer også skyldes ASPI. Det er nogle drivere der
styrer forbindelsen til dit CD-drev. Du kan hente dem her:
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?sess=no&language=English+US&cat=%2fOperating+System%2fMicrosoft+Windows+XP&filekey=aspi_v471.exe

De er altid gode at have opdateret, de kan godt give mere stabilitet ved
adgang til CD-ROM-drev og brænding.

VH
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-06-03 23:03

Hej Henrik

Hmm... det kunne min bærbar computer ikke lide, den gik noget død af at få
disse filer installeret...

Så jeg opgiver nok bare, og finder mig i at slæbe rundt på min CD, og håber
den ikke ryger i vandet, bliver stjålet eller slige....

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-06-03 09:49

> [...]
>
> Så jeg opgiver nok bare, og finder mig i at slæbe rundt på min CD, og
> håber den ikke ryger i vandet, bliver stjålet eller slige....

Ok, det lyder nu mærkeligt.

Det tyder nærmest på at der _er_ noget der ikke er helt rigtigt med dit
CD-drev (konflikter eller sådan noget evt.)

Nu ér det vel Win XP du kører med? Så kan du jo bruge gendannelsesfunktionen
til at komme tilbage igen.
Hvis ikke det er XP, er det nok derfor der bliver problemer: Disse drivere
var nemlig til XP.
Du kan evt. kigge hér, hvis du har en anden Windows:
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverindex.html?sess=no&language=English+US

I øvrigt, hvis du godt kunne få lov at køre imaget, så kunne du vel bare
bruge dét, sammen med Daemon-Tools? Så behøver du slet ikke en kopi på CD.

Hvis du behøver mere hjælp med dit CD-drev, så er det nok en god idé at gå
over i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom
Det er der jeg selv har fået fif. (og det er også mere on-topic dér )

Til sidst: kunne jeg ikke godt få dig til at svare _under_ det du svarer på?
Det gør det nemmere at følge en længere tråd.
(Jeg har redigeret det hér, så det blev mere overskueligt.)

Håber du får det til at virke.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-06-03 21:35

Nej jeg kører win2000

Men da det er en bærbar kan der ofte være specielle drivere...

Hmm.. *S* verdev er som sagt forskellig, nogle vil have svaret øverst andre
nedderst... Det mest anvendte og brugte er øverst... og så klippe en god
bid af tråden væk, der er jo ingen grund til hele smøren gentages i hvert
svar....
Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-06-03 00:02

> [...]

> bid af tråden væk, der er jo ingen grund til hele smøren gentages i hvert

Ikke hvis man har i sinde at følge netiketten og diverse RFC dokumenter. Der er
det helt klart defineret, at man *topcitere* og skærer det overflødige væk.
Sådan som du gør er altså forkert og får desuden din signatur til at fremstå
som defekt i de newsreadere, der fraklipper signaturer.

Claus

Fra : nmb22510

Dato : 25-04-04 17:08

Hvis du er ejer af det levende søkort gør du følgende for at komme om
ved 8 dages fristen se her
http://www.rj85.dk/artikler/dlsk/dlsk2.htm og det virker.

http://www.kandu.dk/

Fra : nmb22510

Dato : 25-04-04 17:13

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-04-04 17:32

Uheldigvis faldt nmb22510 over tastaturet og skrev derved følgende:

En ting er, at du ikke kan finde ud af at betjene Kandu og derved
poster det samme indlæg *tre* gange, men noget andet er, at du heller
ikke kigger på, hvor gamle indlæg du besvarer!

> "Jan Rasmussen" skrev d. 22-06-03 23:03 dette indlæg :

Kan du slet ikke se, at du besvarer et indlæg der er næsten et år
gammelt???

Hvis du vil tages seriøst, så drop Kandu og anvend nyhedsgrupperne i
den ånd, de er tiltænkt, og ikke det bras med Kandu!

Kandu er *ildeset* i nyhedsgrupperne, og Kandu indlæg får bl.a. ingen
hjælp af undertegnede.

Du er velkommen til at maile til mig, hvis du ønsker anvisninger på,
hvordan du sætter din computer op til at bruge nyhedsgrupperne
rigtigt, men min holdning er, at Kandu brugere i nyhedsgrupperne kan
rende og hoppe til de bliver smølfeblå i hovedet..

FUT dk.admin.netikette

Claus
--
Kandu.dk er noget lort! Kandu.dk er noget lort!