includere en asp i en html
Fra : Janni

Dato : 21-06-03 10:57

jeg vil sætte en asp counter ind i mit html men hvordan gør jeg ????

<!-- #INCLUDE FILE="counter.asp" -->!!!

så sker der ingenting - står jo bare som comment....

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-06-03 11:09

Janni skrev:
> jeg vil sætte en asp counter ind i mit html men hvordan gør jeg ????
>
><!-- #INCLUDE FILE="counter.asp" -->!!!
>
> så sker der ingenting - står jo bare som comment....

Med de mest gængse serverkonfigurationer kan du kun inkludere filer fra
filer med filextensionen .shtml eller .asp, prøv at se om det ikke
virker hvis du omdøber din fil til en af disse to fra .html.

--
Jakob Andersen
http://www.asp-faq.dk/job/ - Er du vores HTML-mand?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-03 13:20

Jakob Andersen skrev:

> Med de mest gængse serverkonfigurationer kan du kun inkludere
> filer fra filer med filextensionen .shtml eller .asp,

Ja. Men det er næppe nok at få includelinjen til at virke - hvis
counter.asp indeholder asp-kode, skal den fil der inkluder også
være en asp-fil. Shtml-filer kan godt køre include-linjer, men ikke
asp-koder.

NB: Hvis det er _resultatet_ fra counter.asp der skal lægges ind på
siden er include måske ikke det rigtige. Hvis du (Janni) har
mulighed for at give et link til din side - evt. både til
counter.asp og til den fil du inkluderer fra - vil det være lettere
at hjælpe. Læs evt. artiklen her (om at skrive gode spørgsmål i
gruppen): <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Janni

Dato : 21-06-03 14:20

tak for hjælpen - har bare omdøbt min index.htm til default.asp

og så virker det

men jeg troede bare der måske havde været en mulighed som i php for at lave
en include i et alm. htm

hilsen Janni

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-06-03 16:02

Janni skrev:
> tak for hjælpen - har bare omdøbt min index.htm til default.asp
>
> og så virker det
>
> men jeg troede bare der måske havde været en mulighed som i php for at lave
> en include i et alm. htm

Denne mulighed er også kun i PHP hvis .htm(l) filer også parses af
PHP-motoren. Det samme kan gøres med ASP altså at lade denne parse
htm(l) filer som var de ASP.

--
Jakob Andersen

Fra : Janni

Dato : 21-06-03 17:58

Det samme kan gøres med ASP altså at lade denne parse
> htm(l) filer som var de ASP.
>
> --
> Jakob Andersen

okay - og hvordan gør man så det???

<head>
<title>test</title>
</head>
You are visitor number <!-- #INCLUDE FILE="counter.asp" -->

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-06-03 18:00

Janni wrote :

> Det samme kan gøres med ASP altså at lade denne parse
>
> okay - og hvordan gør man så det???

Det skal du sætte op på selve serveren via IIS-MMC (kræver admin-
rettigheder)

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *

Fra : Janni

Dato : 21-06-03 18:05

> Det skal du sætte op på selve serveren via IIS-MMC (kræver admin-
> rettigheder)

jeg hoster "i byen" - men hvis mit webhotel nu understøtter dette hvordan
skal koden så se ud i min htm????

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-06-03 18:16

Janni wrote :

> jeg hoster "i byen" - men hvis mit webhotel nu understøtter dette hvordan
> skal koden så se ud i min htm????

Jeg vil tro at den skal se ud som det du normalt ville bruge. Jeg vil dog
tro at det vil være nemmest for dig at omdøbe filerne - hvis der ikke er
for mang af dem.

(alternativt kan du jo omdøbe dem med et VBScript til formålet).

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Janni

Dato : 21-06-03 18:21

> Jeg vil tro at den skal se ud som det du normalt ville bruge. Jeg vil dog
> tro at det vil være nemmest for dig at omdøbe filerne - hvis der ikke er
> for mang af dem.

<!-- #INCLUDE FILE="counter.asp" -->

dette læses jo som en kommentar i en htm fil ! er det andre tegn der skal
bruges????

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-06-03 18:23

Janni wrote :

> <!-- #INCLUDE FILE="counter.asp" -->
>
> dette læses jo som en kommentar i en htm fil ! er det andre tegn der
> skal bruges????

Dette virker jo kun, hvis din server er sat op til at afvikle .html-filer
som ASP-filer. Har du sørget for dette ?

PS: du fik disse til overs: "???"

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Janni

Dato : 21-06-03 18:33

> PS: du fik disse til overs: "???"

hehe rart at se lidt humor!

ja - + de er til salg - og der er flere hvor de kommer fra!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-06-03 18:23

On Sat, 21 Jun 2003 19:04:52 +0200, "Janni" <suspefjern@hotmail.com>
wrote:

>jeg hoster "i byen" - men hvis mit webhotel nu understøtter dette hvordan
>skal koden så se ud i min htm????

Sådan som du skrev det i det foregående indlæg.
Humlen er, at serveren normalt kun parser .asp-filer for include-filer
(evt. enkelte andre, men normalt *ikke* .htm/.html af ressourcemæssige
hensyn).

Men det kan altså frit ændres, så fx .htm-filer behandles på samme
måde som fx .asp-filer. Og så er syntax'en den samme som når du
include'r i .asp-filer.

Jeg tror dog ikke, du skal forvente at "normale" (læs: billige)
web-hoteller vil ændre denne opsætning, da den jo belaster serveren
noget mere end det ellers ville være tilfældet.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj