Oplysning ud fra adresse
Fra : Jette Pedersen

Dato : 21-06-03 11:00

Er der nogen i gruppen, der ved, om det er muligt at få oplysning om, hvilke
personer, der har boet på en bestemt adresse i et givet år - måske via
folkeregistret? Det drejer sig om beboerne på en gård på Fyn i 1938.

mvh
Jette Pedersen
Kolding

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 21-06-03 20:57

Hej Jette.

> [...]

JP> hvilke personer, der har boet på en bestemt adresse i et givet år -
JP> måske via folkeregistret? Det drejer sig om beboerne på en gård på Fyn

Hvor stor er/var gården? Der findes forskellige værker om gårde, i
¢jeblikket
husker jeg kun ét, nemlig St¢rre danske gårde. Pr¢v at gå biblioteket,
Kolding
bibliotek har garanteret alle de værker, der kan komme på tale.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 22-06-03 13:21

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev:
21 Jun 2003 11:59:46 +0200 i dk.videnskab.historie.genealogi
>Er der nogen i gruppen, der ved, om det er muligt at få oplysning om, hvilke
>personer, der har boet på en bestemt adresse i et givet år - måske via
>folkeregistret? Det drejer sig om beboerne på en gård på Fyn i 1938.

Hvis du kender gårdens matrikelnr så bør du på LAO kunne finde ejeren
omkring 1938 i Realregistret for den pågældende landsby. Registret
dækker for de fleste matrikelnr tiden fra ca 1840 - ca 1940.
Ellers må du til selve Tingbøgerne.

Kender du kun adressen kan du med lidt snilde finde det tilhørende
matrikelnummer på Grundkort Fyn:
http://www.geodata.dk/Portal/grundkortfyndesign/index.jsp

Erik Helmer Nielsen