Billig router
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-06-03 06:20

Hos en tysk forhandler har jeg fundet en billig router:

http://www.atelco.de/21Kkh5zgad52Lo/780/articledetail.jsp?aid=1186&agid=101

Problemet er, at der ikke rigtigt står, hvad det er for en. Men den
har indbygget 4 port switch _og_ printserver!! Det hele til bare 59 €
(436 kr.).

Nogen der kan gennemskue, om den kan bruges til et Tele2-abonnement?
Eller er der grundlæggende forskelle på dansk og tysk ADSL?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 21-06-03 06:41

Hej
jeg vil mene at du sagtens kan bruge den til tele2adsl
men jeg er ikke 100% sikker du kunne evt henvende dig til tele2adsl support
måske kan de give dig et svar på om den kan bruges eller ej
jeg offrede en smule mere og købte en linksys
http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?ProductGuid=BEFW11S4
den er endda trådløs ;) det kræver dog et trådløst netkort men det virker
til tele2

Venlig Hilsen
Hans Henrik Andersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-06-03 07:57

Lars J. Helbo skrev Lørdag den 21. juni 2003 07:19 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>
> Nogen der kan gennemskue, om den kan bruges til et Tele2-abonnement?
> Eller er der grundlæggende forskelle på dansk og tysk ADSL?

Der står
| PPP over Ethernet ja

det siger mig at den køre Ethernet på WAN (dvs. den side der vender mod
internettet) siden, og så kan den bruges.
På TDC's ADSL *) skal du have ADSL modemmet sidene, og på LAN (dvs. den
side der vender mod dine maskiner) har du så Ethernet, og kan sætte en
hvilken som helst router der køre Ethernet på WAN siden.

*) Og da Tele2 bruger TDC's HW på centralen, så gælder det samme for
Tele2.

Ivar Madsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-06-03 14:16

On Sat, 21 Jun 2003 08:57:09 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

>Der står

Jamen så bliver det nok min løsning

Man kan ganske vist få en router i DK til ca. samme pris men så er det
uden print-server - og med 4 pc'er og en laserprinter i husholdningen
må en printserver være en behagelig tillægsydelse.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : jens

Dato : 21-06-03 15:18

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan ganske vist få en router i DK til ca. samme pris men så er det
> uden print-server - og med 4 pc'er og en laserprinter i husholdningen
> må en printserver være en behagelig tillægsydelse.

Man kunne jo få den tanke at der var en grund til at ingen ville lægge navn
til den.

Man kan også få en med printserver fra både Dlink, og Level One.

Begge er sandsynligvis lidt billigere syd for grænsen, pga momsen.

Level one`n hedder fbr 1403 tx, og den er stabil. i dk koster den 900 kr.

Vær iøvrgt opmærksom på at den printserver skal kunne bruges med din
printer, og dine pcèr.
Den i Level onen er en "unix print" type.

Nogle hp printere kan svjhusker ikke bruges på en sådan.

Mvh Jens

Fra : Dorph

Dato : 21-06-03 16:54

> Man kunne jo få den tanke at der var en grund til at ingen ville lægge
navn
> til den.

Man kan da bare kigge på http://www.digitus.de/

Dorph

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-06-03 17:39

On Sat, 21 Jun 2003 17:54:01 +0200, "Dorph" <Not_my_address@city.dk>
wrote:

>navn
>

>Man kan da bare kigge på http://www.digitus.de/

Godt genkendt - tak for det
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : jens

Dato : 21-06-03 18:04

"Dorph" <Not_my_address@city.dk> skrev i en meddelelse
> navn
>

> Man kan da bare kigge på http://www.digitus.de/

Nåe, det er dem

Mvh jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 16:27

> [...]

> uden print-server - og med 4 pc'er og en laserprinter i husholdningen
> må en printserver være en behagelig tillægsydelse.

Der er nu fx denne:

http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=DI-704P