Små plettede pansermaller i KBH
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-06-03 22:18

Hej

Jeg har et 128L akvarium der har kørt to uger. Jeg købte i går en stime
meget små rød Neon hos Planteimporten på Vesterbro. Der prøvede jeg også at
købe en flok plettede pansermaller. Desværre havde de kun 4 tilbage som jeg
fik for 40kr. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere (3-6 stk.) i ca. samme
størrelse (small - medium) Er der nogen der kender en forhandler i
storkøbenhavnsområdet der har nogen i samme størrelse? Jeg er den
sparsommelige type (et pænt ord for nærig) , så jeg vil ikke give 25-30kr
stk.

Jeg fodrer mine små rød neon let tre gange om dagen med frysetørrede
cyclops, frosne myggelarver og let knust flagefoder. Har jeg overset noget
foder (frossen eller frysetørret) der vil fryde mine små neon?

Hvilke københavnske forhandlere har levende foder? Jeg har været ved Zoo
city, Flyvefisken og Planteimporten

Hilsen
Jens Bager Jensen

Fra : N/A

Dato : 21-06-03 09:39

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-06-03 09:39

> Formentligt ikke nogen. Det kan ikke svare sig for forhandlerene om
> sommeren.

Ok. Så må jeg se om jeg kan nasse mig til noget ferskvandszooplankton oppe
på laboratoriet. Der skulle være nogle der holder dafnie populationer
deroppe.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : thomas schreiber

Dato : 21-06-03 09:55

> [...]
> cyclops, frosne myggelarver og let knust flagefoder. Har jeg overset noget
> foder (frossen eller frysetørret) der vil fryde mine små neon?

Artemia er noget af det bedste efter mine mening. ALLE mine tidligere fisk,
har guffet det i sig. Gælder både saltvand og ferskvand. Hvis du
kombinere det med andet godt til mavsen, er det jo bare endnu bedre. Med
mindre du fodrer MEGET sparsomt, er 3 fodringer om dagen nok lige i
overkanten. Men igen. Hvis du har et filter der kan håndtere mange
affaldstoffer i vandet, er det jo ingen sag.

/Thomas

Fra : Søren Steffensen

Dato : 22-06-03 13:28

Akvarie West på Sønderboulevard er også et godt sted at komme !

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-06-03 15:14

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
> ...Hvilke københavnske forhandlere har levende foder? Jeg har været ved
Zoo
> city, Flyvefisken og Planteimporten

Du ku jo også fange dit levende foder selv
Der er rige muligheder i søerne i Valbyparken, i Brøndbyskoven, på Vestre
Kirkegård... og sikkert en masse andre steder i Københavnsområdet.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 24-06-03 13:47

> [...]
> Der er rige muligheder i søerne i Valbyparken, i Brøndbyskoven, på Vestre
> Kirkegård... og sikkert en masse andre steder i Københavnsområdet.

Jeg har brugt Rude Skov, den er lige i baghaven.

Stort set ethvert vandhul som er for lille til fisk og som er bare
tilnærmelsesmæssigt rent vil vrimle med Dafnier og myggelarver.

God jagt

Martin