Hvilken AMD cpu?
Fra : Kim

Dato : 20-06-03 21:09

Jeg vil gerne købe nyt hardware, men er i tvivl om hvilken CPU jeg skal
vælge.
Valget står mellem en Athlon Thoroughbred og en Athlon Barton XP.
Hvilken af dem er bedst hvis hastigheden er den samme? Og hvorfor?

Fra : Jens Petersen

Dato : 21-06-03 09:04

On Fri, 20 Jun 2003 22:09:06 +0200, Kim <mesleepy@mail.dk> wrote:

> [...]
>Valget står mellem en Athlon Thoroughbred og en Athlon Barton XP.
>Hvilken af dem er bedst hvis hastigheden er den samme?

Hvis jeg skulle købe i dag (har en TB1700+ så det skal jeg ikke) ville
jeg vælge Barton 2500+.

>Og hvorfor?

Fordi den er nyest.

--
Jens

In two days tomorrow will be yesterday

Fra : Leony

Dato : 21-06-03 14:34

"Kim" <mesleepy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne købe nyt hardware, men er i tvivl om hvilken CPU jeg
> skal vælge.

Hvad skal du bruge din computer til?
Hvis du bare skal surfe, sende en mail og lægge 7-kabale, så er der
ingen grund til at gå efter det nyeste.

> Valget står mellem en Athlon Thoroughbred og en Athlon Barton XP.
> Hvilken af dem er bedst hvis hastigheden er den samme? Og hvorfor?

Barton er hurtigere pga mere cache.
Spørgsmålet er bare om du har brug for hastigheden (kommer an på
prisen).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 25-06-03 14:05

Leony wrote:

> [...]
> ingen grund til at gå efter det nyeste.

> Barton er hurtigere pga mere cache.
> Spørgsmålet er bare om du har brug for hastigheden (kommer an på

Barton er langsommere, men ikke fordi den har mere cache, men fordi den
er mange Mhz langsommere. Det er kun professionelle programmer der
udnytter de extra 256kb cache ordentligt. Du ville få mere ud af en
Thoroughbred XP2400+ end en Barton XP2500+ hvis du for det meste bare
spiller.

Har dit bundkort også 333Mhz FSB? og har du som et minimum PC2700 ram?
Det er jo også et krav før du kan køre en Barton CPU!

lille sammenligning:
T-Bred XP2400+   2Ghz   266Mhz FSB   600,-
Barton XP2500+   1.83Ghz   333Mhz FSB   681,-

FSB'en er nok den der har mest at sige i forskellen på de 2.. men igen,
hvis du ikke har bundkortet og rammen til det..

Det er et svært valg! :)

vh,
Dennis