Udskrive 2 records før skift til ny række ~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 20-06-03 20:18

Kan ikke se skoven for bare træer... Hvordan kan jeg udskrive 2 records i en
tabel i hver sin celle, før jeg skifter til en ny række og igen skriver 2
records pr. celle osv.

Indtil videre kan jeg kun udskrive én record pr. række:

Do While Not objRec.EOF
%>
<%
objRec.MoveNext
Loop

/Anders

Fra : Henrik

Dato : 20-06-03 20:51

> [...]
en
> tabel i hver sin celle, før jeg skifter til en ny række og igen skriver 2

Mener du mon bare dette:

Do While Not objRec.EOF
%>
<% if not objRec.Eof then %>
<% objRec.MoveNext
end if
objRec.MoveNext
Loop

/Henrik

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 21-06-03 17:00

"Henrik" <sorry@noemail.dk> wrote in message

> Mener du mon bare dette:
>
> Do While Not objRec.EOF
> %>
> <% if not objRec.Eof then %>
> <% objRec.MoveNext
> end if
> objRec.MoveNext
> Loop

Ja, det er noget i den retning. Har ikke tænkt over, at man selvfølgelig
altid kan rykke en record frem uden at gå ind i et loop... Jeg skal dog
udtrække flere attributter vedr. den samme record og udskrive dem i hver sin
celle i hver sin række med 2 records sideløbende i hver sin kolonne i en
tabel:

På en eller anden måde, skal jeg altså udtrække 2 records i hvert loop,
sålænge der er mere end 1 records tilbage...

/Anders

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-06-03 18:17

On Sat, 21 Jun 2003 18:00:18 +0200, "Anders Lau Mandsholm"
<anders@mitefternavn.dk> wrote:

> [...]
>celle i hver sin række med 2 records sideløbende i hver sin kolonne i en

Så må du trække de værdier ud, du skal bruge, og tildele dem et
variabel-navn efterhånden som du trækker dem ud. Når du har trukket
nok ud, kan du så skrive dem - og gentage processen ...

En anden mulighed er at trække alle værdier ud i et array med
recordsettets .getrows metode. Du kan så bagefter manøvrere rundt i
array'et så meget du lyster.

Good luck!

--
Jørn Andersen,