plænegræs svar
Fra : Anet

Dato : 20-06-03 17:03

Hejsa

Vi havde en tråd herinde med plænegræs og nu er der kommet svar fra
netdyrlægen af som skriver frit oversat....

at græsplænegræs som er slået med rotorklipper ikke er godt fordi at hesten
kan foræde sig fordi det er så fint og få en forstoppelse i spiserøret. Det
er ikke giftigt eller noget for hesten og så linker han til dette link så
læs selv her.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=723/sprog=1/grp=7/menu=10/

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Iben Holst

Dato : 20-06-03 22:08

> http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=723/sprog=1/grp=7/menu=10/

Da jeg arbejdede på rideskolen fandt jeg engang, på min aftenrunde, en hest
i sin boks med spiserørsforstoppelse..... det var ikke spor sjovt. Og alt
pegede mod at det var hestebolcher der var skyld i det!!

Iben

Fra : Anet

Dato : 21-06-03 08:29

> [...]
> i sin boks med spiserørsforstoppelse..... det var ikke spor sjovt. Og alt
> pegede mod at det var hestebolcher der var skyld i det!!

Ja, det kan man godt tænke sig at sammepresset græs udvider sig så snart det
bliver vådt af hestens mundvand. Egentlig syntes jeg at det giver lidt stof
til eftertanke må jeg sige. Men jeg er måske også lidt ekstra hysterisk
fordi jeg har prøvet at måtte gå den tunge vej og aflive en hest der skulle
have haft mange gode år endnu men som måtte aflives pga. sygdom. Så bliver
man nok lidt hys....

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Iben Holst

Dato : 21-06-03 11:25

> [...]
skulle
> have haft mange gode år endnu men som måtte aflives pga. sygdom. Så bliver

Ja, og det er der vel ikke noget at sige til.

Hesten jeg nævnte kom dog godt over forstoppelsen selvom den naturligvis
måtte have bedøvelse, skyllet halsen og "søbemad" i 14 dage. Måske tænker
jeg ikke hysterisk meget over spiserørsforstoppelse mht. foder generelt, men
jeg giver sjældent mine heste foder uden væske tilsat og har siden dén
oplevelse været enorm kritisk når det gælder hestebolcher!

Iben

Fra : Kim

Dato : 20-06-03 23:36

Tak for info, Anet.