Kan du huske elestik hop???
Fra : Ida M. Tronhjem

Dato : 20-06-03 16:38

I 1970 hoppede vi tit i vores skole elastik spring / hop. I dag her jeg selv
en datter. Jeg godt kunne tænke mig at lærer hinde denne leg/sport?

Det jeg kan huske tror jeg er elastik = | fod = o

1 runde |o|o slut
2 - |o|o hop o|o| slut
3 - |o|o hop o|o| hop o||o

Resten af banerne er jeg i tvivl om. Jeg har søgt alle vegne. Nu håber jeg
bare at du kan huske resten. torpedohoenen@privat.dk

På forhånd tak

Fra : Nette

Dato : 20-06-03 19:23

"Ida M. Tronhjem" skrev i en meddelelse
> [...]
> 3 - |o|o hop o|o| hop o||o
>
> Resten af banerne er jeg i tvivl om. Jeg har søgt alle vegne. Nu håber jeg

Jeg tror ikke, der er nogle regler om baner, der er gennemgående for alle.
Jeg husker, vi selv lavede rækkefølgen og skulle så alle i rækken bag følge
efter, som en "kongens efterfølger". Først lavede vi den rækkefølge, som
"starteren" havde valgt i ankelhøjde, derefter knæhøjde, så lår højde og til
sidst mavehøjde. Enkelte kunne tage et par hop i armhulehøjde, men så
stoppede det vidst også.
Missede vi noget, eller lavede en fejl, ja så skulle vi ind og stå med
elastikket.

Jeg kan se, du mangler at nævne stillingen |oo| .

Jeg husker også vi stod i midten, og indviklede benene ind i elastikken, på
en helt speciel måde, hvorpå vi så hoppede imens vi svingede benene ud af
elstikken.

Det gælder altså "bare" om at bruge fantasien, og finde på div. hop, som
bliver sværre og sværre efterhånden

Nette

Fra : Stine

Dato : 21-06-03 23:24

"Ida M. Tronhjem" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote in message
> I 1970 hoppede vi tit i vores skole elastik spring / hop. I dag her jeg
selv
> en datter. Jeg godt kunne tænke mig at lærer hinde denne leg/sport?

Hej Ida,

I BR kan man købe en "hoppeelastik" for en 10'er. Bagpå parken er de
forskellige "hop" beskrevet.

/Stine