Anbefaling af hundepension nær kbh.
Fra : AN

Dato : 20-06-03 14:14

Hej

Er der nogle her, der har erfaringer med en rigtig god hundepension i
nærheden af Kbh?

Det optimale ville være et sted hvor de kun har en hund ad gangen. Det
findes nok ikke, men så et sted hvor der er få hunde og hvor hunden ikke
bare sidder indespæret størstedelen af tiden.

Mvh.
Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-06-03 12:30

AN escribió / skrev

> Er der nogle her, der har erfaringer med en rigtig god hundepension i
> n‘rheden af Kbh?

Nu kan det da godt være at det virker som et påtrængene foreslag, men er
det ikke oplagt at lave en passe-hund-klub ud fra denne gruppe?

Vi har en ordning imellem 6 naboer der alle har hund. Vi skiftes
simpelthen til at passe hinadens hunde i ferier/weekender/biografture
eller hvad der nu måtte dukke op.

Hvorfor organiserer i jer ikke i grupper alt efter geografisk opdeling
og hjælper hinanden? Jeg er sikker på at der her i gruppen næsten
udelukkende er hundeelskere, så det ville da være et godt udgangspunkt
for at finde nogen hvor man trykt kan lade sin hund være en uge eller
to.

Bare et foreslag som jeg tror mange kunne få noget godt ud af at følge
op på.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : AN

Dato : 21-06-03 18:33

"Lars Hoffmann" skrev

> [...]
> to.
>
> Bare et foreslag som jeg tror mange kunne få noget godt ud af at følge

En rigtig god idé! Men jeg har ingen hund, så jeg vil ikke selv tage
initiativ til en sådan ordning. Jeg stillede mit spørgsmål på vegne af en
anden, der ikke selv har fundet vej til denne verden af muligheder, der
findes i nyhedsgrupperne.

Men tak for hjælpen. Håber der er nogle, der tager fat i din idé!

Mvh.
Anders

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-06-03 21:41

On 21 Jun 2003 11:30:23 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrotd:

> [...]
>to.
>
>Bare et foreslag som jeg tror mange kunne få noget godt ud af at følge

,,,,,det var da en god ide !hvis jeg stod med valget imellem at få den
passet i en pension eller hos en privat ville jeg altid vælge den
private ! hundepension er synd for hundene hvis de er vand til at være
nær mennesker så er det synd at de skal side i et bur hele natten!

Fra : bettina

Dato : 23-06-03 08:33

"AN" <tox@xot.denmark> wrote in message
> [...]
> findes nok ikke, men så et sted hvor der er få hunde og hvor hunden ikke
> bare sidder indespæret størstedelen af tiden.

En umanerligt god idé Lars fik der. Så jeg kan jo lægge ud med at spørge,
hvornår hunden har brug for pension? hvis det er i næste uge ku jeg da
måske godt overtales til at have en hund mere i huset end jeg plejer...lidt
afhængig af hunden selvfølgelig (og hvorvidt min mand synes om den ide)

bettina

Fra : AN

Dato : 23-06-03 08:47

"bettina" wrote

> [...]
plejer...lidt
> afhængig af hunden selvfølgelig (og hvorvidt min mand synes om den ide)

Jeg siger mange tak for tilbudet, men jeg har ingen hund, og kan derfor ikke
være med i sådan en ordninig. Men det var ellers sødt af dig at tilbyde din
hjælp.

Mvh.
Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-06-03 09:10

"AN" <tox@xot.denmark> escribió

> [...]
derfor ikke
> være med i sådan en ordninig. Men det var ellers sødt af dig at

Jojo, det kan du da sagtens, du kan jo starte med at passe en hund
eller to for at se horan det er at have hund
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mic

Dato : 23-06-03 09:47

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
>
> Jojo, det kan du da sagtens, du kan jo starte med at passe en hund
> eller to for at se horan det er at have hund

Jeg tror nu at han får sin sag for med min 12 måneder gamle rottweiler knægt

eller tager du kun pudler med i den ordning .....

/Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-03 13:43

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
knægt

> eller tager du kun pudler med i den ordning .....

Hej Michael

Hvis din hund er nogenlunde afrettet, og efter hvad man kan betegne som
standard opdragelse, så er det faktisk uden betydning, om det er en
Rothweiler, Dobermann, eller mini Puddel.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mic

Dato : 23-06-03 14:25

> Hvis din hund er nogenlunde afrettet, og efter hvad man kan betegne som
> standard opdragelse, så er det faktisk uden betydning, om det er en
> Rothweiler, Dobermann, eller mini Puddel.
>
> M.V.H.....Benny..

Han skal snart kåres i Ph så han er "afrettet" og opdraget men jeg tror ikke
at det er ligemeget, for Anders " der ikke selv har hund " skal passe tror
du virkelig selv på det ? og nej jeg skriver ikke dette for at nogle skal
blive bange for ham for han er bare så glad og sød hele tiden, men han er en
stor og stærk hund der nogle gange vil det anderledes end sin far og så skal
vi lige have en snak om det og det er her jeg tror filmen knækker hos en der
ikke selv har hund...

Mener du virkelig at det er uden betydning, om det er en Rottweiler,
Dobermann, eller mini Puddel.?

Du mener altså at alle kan passe på andres hunde uden hensyn til hundens
alder eller race " vi snakker om en der ikke selv har hund" ....

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af...

Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-06-03 05:15

> [...]
> alder eller race " vi snakker om en der ikke selv har hund" ....
>
> Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af...

Hej igen Michael

Hvis man kaster sig ud i at passe en andens hund, så formoder jeg han kender
standard kommandoerne, lige som jeg er sikker på han forventer, at din hund
forstår at adlyde dem. Han skal jo hverken gå spor eller dyrke anden form
for hundesport med hunden, han skal bare passe den medens du er på ferie,
sygehus, eller hvad der nu er årsag til at den skal passes ude.
Hvis du ikke mener han kan klare dette, hvis du ikke mener din hund er lydig
nok til dette, så skal du nok ikke gå op til kåring lige med det samme, men
måske snare tage hvalpe kurset en gang mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mic

Dato : 24-06-03 07:58

> [...]
men
> måske snare tage hvalpe kurset en gang mere.

Ja det er jo det jeg mener vi er jo enige...........
det jeg svarede på var..........

"""""""""""""""""""""""""""""""
[...]

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Benny, helt ærligt så er dette alt hvad jeg ved om Anders.
Han kan selvfølgelig godt være instruktør i rottweiler klubben, men han kan
også være en balletdanser der aldrig har haft hund

og da du antager det første og jeg det sidste så er vi jo enige

ang. det hvalpekursus, det er jo der vi går nu

/Michael

Fra : bettina

Dato : 23-06-03 15:12

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote in message

> Jeg tror nu at han får sin sag for med min 12 måneder gamle rottweiler
knægt

> eller tager du kun pudler med i den ordning .....
>
> /Michael

uha, nu lokker du jo
er du helt sikker på du ikke trænger til ferie næste uge?

bettina

Fra : Mic

Dato : 24-06-03 07:40

"bettina" <bep@bep.dk> wrote in message

> "Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote in message

> knægt

> uha, nu lokker du jo
> er du helt sikker på du ikke trænger til ferie næste uge?
>
> bettina

Næ nej ellers tak, jeg skal ikke have passet min hund, det kunne jeg ikke
drømme om, den dag han skal passes af fremmede så ligger jeg enten på
hospitalet eller syv fod under jordens overflade sådan er jeg
bare.....derfor kan i jo bare køre jeres hunde ud til fremmede mennesker og
lade dem " passe " hundene.

Michael

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-06-03 09:26

> [...]
> hospitalet eller syv fod under jordens overflade sådan er jeg
> bare.....derfor kan i jo bare køre jeres hunde ud til fremmede mennesker

Hej Michael.

Nu kan vi alle jo ikke være så heldige at have vores familie eller venner i
nærheden, så de kan passe hunden, når vi skal et eller andet.

Personligt foretrækker jeg da også at Cujo ikke skal i pension, men
medmindre jeg skulle stoppe med at have et socialt liv, er det desværre
nødvendigt en gang imellem, da jeg ikke altid har andre til at passe ham.

Gør det mig til en dårlig hundeejer. Ikke efter min mening. Jeg synes
faktisk jeg gør min hund en tjeneste ved at sætte ham i pension i stedet for
at lade ham være alene i 15 timer en aften/nat, hvor jeg skal udenbyes til
fødselsdag el.lign.
Skal man så tage sin hund med? Det kan ikke altid lade sig gøre, og hvorfor
så ikke aflevere ham hos søde rare mennesker, der lufter ham og holder øje
med ham???

Skal man så stoppe med at have et liv der indebærer, at man er væk mere end
8 timer?
Jeg fik ikke hund for at være væk fra ham, men jeg har så sandeligt heller
ikke i sinde at sætte mig i en stol og lade mit liv flyve forbi og sidde
tilbage som 80 årig og tænke på alle de ting, jeg kunne have gjort men ikke
fik gjort.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-03 09:33

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> escribió en el mensaje

> derfor kan i jo bare køre jeres hunde ud til fremmede mennesker og
> lade dem " passe " hundene.

Nu er det ikke os alle der er så privilegierede at vi kan være sammen
med hunden altid og hele tiden, gid det da var så vel. Derfor syntes
jeg da også det er en fordel at kunne få hunden passet, ikke hos
ukendte, men derimod hos folk man kender fra en nyhedsgruppe. Jeg går
i biffn, tager til bryllupper, på ferier, bliver en sjælden gang
imellem sendt til udlandet at arbejde et par dageog det vil være mig
en umulighed at altid passe hunden 100%.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mic

Dato : 24-06-03 09:48

> [...]
> imellem sendt til udlandet at arbejde et par dageog det vil være mig
> en umulighed at altid passe hunden 100%.

min hund kan altså godt være alene mens jeg er i biffen eller til bryllup og
på ferien er han da med, arbejde i udland ok der er han vel nødt til at
blive passet.

det var ikke ment som en kritik at man for passet sin hund for det " kan "
jo blive nødvendigt, men man bør jo nok vælge pensionen/personen med omhu og
ikke bare overlade sin hund til Hr. hvemsomhelst.
det var jo det hele tråden startede med

Fra : Winther

Dato : 23-06-03 18:57

> [...]
knægt

> eller tager du kun pudler med i den ordning .....

Pas nu på pudlen ikke myrder din rotte, - han kunne jo få den galt i
halsen...

Vh. Winther

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 10:24

Jeg mangler stadig at få svar på, om der findes nogle gode hundepensioner i
nærheden af København...??? Hvilket vel egentlig var det, som tråden
handlede om, ikke?

Derudover, så er jeg meget forundret over Michaels hårde ord til folk, som
kommer ders hund i pension.

For det første så tror jeg da ikke, at der er nogen som bare ville smide sin
hund af hos nogen, som de ikke kendte eller havde hørt om. Ligeledes får
man vel ikke bare passet sin hund i tide og utide, men kun når det er
nødvendigt.

Vi har altid Sisse med, når vi skal noget, og i de sjældne tilfælde, hvor
det ikke kan lade sig gøre, så lader vi hende ikke alene mere end 6 -7 timer
(hun er jo kun en lille hund endnu 6 1/2 mdr).

Men nu til sommer har vi faktisk besluttet os for, at den ene af vores to
ferie uger, vil vi gerne afsted til grækenland uden hund, da jeg er gravid
(ikke planlagt) bliver det jo nok vores sidste chance i rigtig rigtig mange
år for at få en ferie for os selv. Heldigvis har vores hundetræner sagt, at
hun gerne vil passe den. Hos hende vil den komme til at bo indendørs i huset
sammen med hendes andre fire hunde. Da hun bor på en stor gård langt uden
for byen, så tror jeg egentlig også, at Sisse vil nyde det, selvom hun
selvfølgelig vil savne os, ligesom jeg sikkert vil ringe hjem for at høre,
hvordan hun har det... Man er vel mor...

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg
Winther <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef73f5d$0$13272$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-06-03 11:41

On Tue, 24 Jun 2003 11:23:40 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
<zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrotd:

> [...]
>handlede om, ikke?
>
>Derudover, så er jeg meget forundret over Michaels hårde ord til folk, som

,,,,det er altid synd at smide sin hund sådan et sted hen ! jeg har
kendskab til flere hunde der er blevet mærkelige efter sådan et ophold
! hundene hyler hele natten for at kalde på deres familie, som de ikke
helt forstår at kommer tilbage igen efter 14 dage når de ikke gidder
at drikke uzo på tavernaen nede i grækenland mere. Hunden føler sig
forladt og vil uden tvivl have det meget dårligt med at blive skilt
fra sin flok ! så kan mennesker have nok så mange smarte forklaringer
på at det er supergodt for hunden osv men det er jo kun for at
retfærdiggøre over for sig selv at de efterlader deres hund ulykkelig
i et bur.

> [...]
>hund af hos nogen, som de ikke kendte eller havde hørt om. Ligeledes får
>man vel ikke bare passet sin hund i tide og utide, men kun når det er

,,,,,,,,,,det er da langt bedre at få passet sin hund hos mennesker
man ikke kender end at lade den side og hyle i et bur alene om natten
imens man drikker sig stiv nede i varmen.

Hundene ville give mig ret hvis de kunne tale, er jeg sikker på .

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 11:46

Kære Punish.

At netop du ville overfalde mig verbalt på den måde, kommer temmelig meget
bag på mig!!!

For det første skal min hund jo ikke i pension, som du måske kan læse ud af
mit indlæg!

For det andet skal jeg ikke fjorten dage til Grækenland og drikke mig stiv i
ouzo. Jeg er gravid!!!

For det tredje tager vi kun afsted en uge, og det gør vi netop fordi, at vi
kan få Sisse passet hos nogle mennesker, som hun kender, hvor hun ovenikøbet
kan få selskab af nogle hunde, som hun også kender. Hun kommer til at skulle
gå indendørs i huset sammen med dem. Så vidt jeg husker, så sover de i
køkkenet! Er det dyreplageri???

Jeg må ærligt indrømme, at jeg virkelig har haft repekt for dine indlæg før,
men jeg forstår ikke rigtig, hvorfor du langer ud efter mig nu??? Det gør
mig sgu ærgelig og ked af det, for jeg mener altså ikke, at det er synd for
Sisse, at hun skal være der i en uge.

Som sagt så tager vi på en uges ferie igen bagefter sammen med hende...

Med triste hilsner,
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-03 11:59

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> escribió
en el mensaje news:3ef82c60$0$24697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kære Punish.
>
> At netop du ville overfalde mig verbalt på den måde, kommer
temmelig meget
> bag på mig!!!

Jeg tror det er fordi du siger at du undrer dig over Michaels hårde
ord til folk, som
kommer ders hund i pension.

> For det andet skal jeg ikke fjorten dage til Grækenland og drikke
mig stiv i
> ouzo. Jeg er gravid!!!

Det er da fuldstændigt ligemeget hvorfor man tager væk. Hvis man får
hunden ordentligt passet kan jeg intet galt se i at drikke sig stil i
ouzo Faktum er at vi tager på ferie af og til og det er da
forhåbentligt ikke noget en hund skal forhindrer os i. Nogle gange
kan man have hunden med, og det er vi vel alle enige om er det
bedste, men andre gange er det ikke muligt, og i de situationer er
det mig helt i orden at efterlade hunden derhjemme hvis den bliver
ordentligt passet. Hvis en hund forhindrer os i at tage på ferie, kan
vi alt for nemt komme til at forbinde hunden med manglende frihed og
negative følelser og det må vi da undgå.

Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-06-03 12:52

>Kære Punish.
>
>At netop du ville overfalde mig verbalt på den måde, kommer temmelig meget
>bag på mig!!!

,,,,,,såså jeg overfalder ingen, måske du er lidt fintfølene ?

> [...]
>mit indlæg!
>
>For det andet skal jeg ikke fjorten dage til Grækenland og drikke mig stiv i

,,,ok så er det nok ikke sundt at drikke sig stiv, jeg mente nu
heller ikke specialt dig men gennerelt

> [...]
>gå indendørs i huset sammen med dem. Så vidt jeg husker, så sover de i

,,,nej det er da en god løsning ! jeg syntes bare at du spurgte efter
en hundepension ? jeg langer skam ikke ud efter nogen , jeg syntes
bare at det generelt er synd at sætte hunde i pension, men du har da
fundet en god løsning for din hund.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-03 11:52

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> escribió

> ,,,,det er altid synd at smide sin hund sådan et sted hen !

Enig, specielt fordi man praktisk taget altid kan finde nogen der med
glæde passer en hund. Der skal såmænd ikke mere til end at falde i
snak med et par hundeejere når man er ude at gå tur, og så tilbyde
selv at yde denne service med hundepasning når det bliver relevant,
og langt de fleste vil med glæde passe din hund til gengæld. Vi skal
i slutningen af Juli passe en lille Golden Retriever hvalp og i
starten af august passe en rotte-blanding. Det glæder vi os da til
(Det ville vores lille Alfa sikkert også glæde ig til hvs den da var
klar over det.)

> [...]
natten
> imens man drikker sig stiv nede i varmen.
>
> Hundene ville give mig ret hvis de kunne tale, er jeg sikker på .

Specielt hvios det i forvejen er hundeejere, således at din hund kan
få nye venner. Hvis man er heldig kan den nyde ferien ligesom du gør
det.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 11:58

Mener du også, at jeg ikke burde tage på ferie? (Lars)

Jeg er jo efterhånden ved at blive helt ked af det...

Hvis det virkelig vil være så hårdt for min lille Sisse at blive passet en
uge hos hendes træner, så vil jeg da ikke gøre det.
Jeg er jo under ingen omstændigheder ude på, at hun skal blive dybt
traumatiseret af, at vi tager på en uges ferie...

Nu er jeg både ked af det og nervøs...

Kom endelig med Jeres erfaringer!!

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg
Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bd9aag$qnkq8$1@ID-163022.news.dfncis.de...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-03 12:09

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> escribió

> Mener du også, at jeg ikke burde tage på ferie? (Lars)

Nej, overhovedet ikke, det er jo nærmest en menneskeret at tage på
ferie, se mit andet indlæg:
news:bd9anq$q8bdg$1@ID-163022.news.dfncis.de )! Det eneste jeg siger
er at du skal sørge for at hunden er ordenligt passet inden du tager
afsted.

> Hvis det virkelig vil være så hårdt for min lille Sisse at blive
passet en
> uge hos hendes træner, så vil jeg da ikke gøre det.

Vores hund blev som sagt passet i 14 dage hos en nabo, og det virkede
perfekt, ingen traumer, hylen om natten eller noget andet i den stil.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 12:14

Jeg kan jo kun vide så meget, som jeg har set/hørt/erfaret, når vi har været
til træning og teori sammen med min træner og hendes hunde. Men jeg stoler
da 110% på, at Sisse vil have det godt, sålænge hun er der. Selvfølgelig vil
hun savne os, og vi vil også savne hende.

Jeg mener da også, at man så vidt som overhovedet muligt bør over veje, om
man vil lægge sit liv om, inden man anskaffer hund, men udelukker det
virkelig, at man kan tage på ferie en uge? Jeg regner som sagt med, at denne
ferie vil blive den sidste i rigtig mange år, som ikke er en bil ferie, hvor
man jo sagtens kan have både børn og hund med, hvis man tager alle de
rigtige forholdsregler...

Men alt dette her med, om hunden ikke har godt af at blive passet, har lige
pludselig fået mig til at tænke på en anden ting...
Vi har engang imellem givet familie lov til at passe hunden i nogle timer,
eller gå tur med den, når de enten har været her, eller vi har besøgt dem.
Er det så også synd?

Det er ikke fordi, at jeg vil virke krakilsk, men jeg bliver sgu helt ærligt
supernervøs for, om vi har været for loose med den slags... Kan vi have
skadet Sisse?

mvh,
nyhedsmeddelelse:bd9bb5$qshho$1@ID-163022.news.dfncis.de...

Fra : Mic

Dato : 24-06-03 12:25

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in
message news:3ef832fe$0$24656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
ærligt
> supernervøs for, om vi har været for loose med den slags... Kan vi have

Nej Nej stop nu med det der, Sisse tager sq da ikke skade af at blive passet
af folk som den kender, som behandler den godt, det lyder jo som et godt
sted Sisse skal på ferie mens i er væk

Michael

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-06-03 12:37

> [...]
ærligt
> supernervøs for, om vi har været for loose med den slags... Kan vi have

Hej Zemma.

Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om du er ironisk i det ovenstående,
men tror du til en vis grad mener det seriøst, så derfor svarer jeg seriøst.

NEJ du har ikke skadet Sisse, for så havde du lagt mærke til det.
De fleste hunde tager ikke skade af at komme i pension eller lign.
Du vil altid kunne finde hunde, der kan have ændret adfærd i kortere ellere
længere periode, når de kommer hjem igen.
Ofte vil der være tale om i forvejen nervøse hunde eller hunde, der har
alene hjemme problemer.

Hvis din hund har en ganske normal psyke, og den som i dit tilfælde kender
de mennesker, der skal passe den, klarer den det fint.
Nyd din ferie og lad ikke mavesure mennesker spolere din ferie.

Hver mand har ret til sin mening, men man kan ikke skære alle hunde over en
kam og sige, at det er synd at sende dem i pension, bare fordi man kender
til tilfælde, hvor hundene har hylet eller gøet hele natten.
Man kunne måske overveje, at hundene godt kan hyle eller klynke af andre
årsager.
Cujo klynker f.eks. ofte, hvis han ser en hvalp eller en lille hund ( lidt
pinligt at en schæfer klynker, når der går en gravhund forbi .
Måske "taler" hundene bare sammen.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-06-03 13:03

On Tue, 24 Jun 2003 12:57:48 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
> [...]

>Jeg er jo under ingen omstændigheder ude på, at hun skal blive dybt
>traumatiseret af, at vi tager på en uges ferie...

,,,,jeg syntes da at det er en fin løsning du har fundet, hunden skal
da nok hygge sig,og hvis du stoler på hende der skal passe den så er
alt jo godt og hun er jo vand til at omgås hunde . Det jeg er imod er
dem der smider den af på en pension hvor den kan side i et bur og hyle
!dem der har pensionen vil jo altid være flinke fordi de får penge for
det og måske lever af det, men hunden sidder stadig i et bur alene om
natten, det er synd for hunden, hvis den bliver passet et sted hvor
der er mennesker i nærheden hele tiden eller hunde så er det jo ikke
slemt måske hygger den sig enda.

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 13:46

Nu er jeg langt mere rolig!!!

Jeg var ellers ved både at aflyse ferie og få enormt dårlig sasmvittighed
overfor Sisse.

Grunden til at jeg sådan blev ved med at bore i det er netop, at man som
førstegangshundejer, jo er 110% afhængig af de ting, som man enten kan læse
sig til, eller erfare ved at spørge andre.

Netop derfor er det jo godt med en NG, hvor man har mulighed for at udveksle
erfaringer. Derfor spurgte jeg efter hundepension, selvom jeg selv ikke
ville kunne bære at få Sisse passet sådan et sted. Hvis den mulighed med
vores træner ikke var der, så ville jeg spørge familie og venner, og hvis de
ikke kunne, så ville jeg slet ikke tage afsted. Det ville jeg slet ikke
kunne bære...

Hunde er jo ligesom børn... Uskyldige som kun har os at regne med. Derfor
skylder vi dem at give dem det bedste liv, eller i hvertfald ikke et, som er
dårligere end det vi vil byde os selv...

--
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-03 06:48

Hej Allesammen !!!

Nu kan jeg ikke rigtigt finde ud af, hvor pokker hundepensioner har bjærget
sig sådan et dårligt ry henne, for jeg må ærligt indrømme, at jeg syntes
faktisk ikke at kunne genkende noget af det. Nu har jeg boet, ikke særligt
langt fra noget som må antages at være en af de store hundepensioner i
mange år, og var selv ved at overveje at købe den, da den sidste år skulle
skifte ejer, men jeg har aldrig hørt så meget som et dårligt ord om den.
Faktisk har den utroligt mange stamkunder, og dette er ikke bare
indbildning, da der jo i købsøjemed var indblik i regnskaberne. Mange af
hundene var kommet der, lige fra små hvalpe, til de var døde af alderdom.
Men ejeren var nødt til at afhænde det, på grund af sygdom. Der har heller
ikke været klager fra naboer, hverken før eller efter ejerskiftet. De
pensioner jeg har set, ( Nu er det så heller ikke særligt mange ) har
tilsyneladende fungeret aldeles tilfredsstillende, og er blevet drevet af
mennesker, som virkeligt gik op i at sørge for, at pensionærerne havde et
godt og behageligt ophold. Så mon ikke langt de fleste hunde, eller katte,
eller hvad man nu sætter i pension, lever under acceptable forhold medens de
er der, og jeg kan dårligt forestille mig, at det kan være mange, der har
taget skade, af et pensionsophold. Der hvor man kan sige, at hunde måske
har haft en underlig opførsel efter, kunne jeg forestille mig, er når en
hund eller kat, er blevet afhentet i hjemmet, af fremmede personer, og
derefter kørt til en pension, fordi ejer er kommet til skade, og dermed
indlagt, eller måske endda blevet afhentet i hjemmet, fordi hjemmehjælperen
har fundet ejeren hjælpeløs i hjemmet, så dyret oven i købet ser ejeren
blive kørt væk, af fremmede mennesker. Der kunne jeg forestille mig, at
dyret måske ville virke noget rundt på gulvet. Ellers er jeg overbevist om,
at de gør et godt stykke arbejde.

M.V.H......Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-06-03 08:21

On Wed, 25 Jun 2003 07:48:20 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrotd:

> [...]
>skifte ejer, men jeg har aldrig hørt så meget som et dårligt ord om den.

,jeg voksede op 6-7 km fra en hundepension, og når vinden blæste
rigtigt kunne vi altid høre hundene hyle om natten !

Fra : Therese

Dato : 25-06-03 22:16

"Punish the deed, not the breed" skrev
> ,jeg voksede op 6-7 km fra en hundepension, og når vinden blæste
> rigtigt kunne vi altid høre hundene hyle om natten !

Hej Punish
Med al respekt for din holdning, så er et dårligt eksempel som den pension
du boede ved da du voksede op jo ikke ensbetydende med at _alle_
hundepensioner i dag er nogle forfærdentlige steder for hundene. Man kan jo
da se på en hund anden gang man kommer der om den havde en god eller dårlig
oplevelse.

Det er jo lidt det samme at sige, at fordi én Amstaff eller én Pittbull har
bidt et barn er de alle farlige dyr. Kan du følge mig lidt? (Ment på den
gode måde..... )

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-03 07:39

On Wed, 25 Jun 2003 23:16:22 +0200, "Therese"
<therese@SLETelverdalen.dk> wrotd:

> [...]
>da se på en hund anden gang man kommer der om den havde en god eller dårlig

,,,,,de er alle alene om natten i deres bure, derfor er det det samme
alle steder hvor de er alene i deres bure om natten.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-03 14:26

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> ,jeg voksede op 6-7 km fra en hundepension, og når vinden blæste
> rigtigt kunne vi altid høre hundene hyle om natten !

Så er det søreme lige et godt spørgsmål, hvad du ligger af betydning i at
hundene hyler....???

Alle hundepensioner ligger som regel en smule afsides. Nu er det ikke fordi
der er så mange af hundene der hyler. Siberian Husky, de vil hyle, men de
gør sjældent. Hvis de gør, er det som regel meget forventningsfuldt, og de
er fulde af iver. Alaskan Malamute, har vel en nærmest identisk opførsel.
Resten kan også hyle....Når det sker om natten, så er jeg tilbøjelig til at
tro, at du har valgt din egen betydning. Ulvene i Zoo i København hylede
også, både nat og dag, og hørte de en ambulance, startede koncerten for fuld
skrue. Så skal vi gætte på, at der måske var en Ræv i området, eller hvis
hundene også havde en ydre løbegård, så kom der måske et pindsvin, som de
hjertens gerne ville ud at lege med, eller æde, at efter hvilken leg de var
opsat på. Så jeg tror du har lagt nogle temmeligt forkerte tanker i
hundenes hylen, hvis den nu kom fra hundepensionen. Men det skal godt nok
være noget af en blæst, hvis du skal høre dem 6 - 7 km væk, eller også er
man ved at banke hundene til døde.

M.V.H.....Benny