Ram til Dell?
Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 20-06-03 13:19

Hej
Kan det lade sig gøre at sætte andre ramkredse (uoriginale) i en Dell 8100
end orig.
De koster 4000,- for 512mb, hvilket jo er totalt til grin.

sommerhilsen fra
Torben Andersen

Fra : John Smith

Dato : 20-06-03 19:47

Nu skriver du ikke om det er en dimension eller inspiron 8100, men baseret
på den pris du skriver så gætter jeg på at det er en dimension. Jeg tror
ikke at grunden til at de koster 3617,- er at det er "originale" Dell
kredse, men nærmere at der er tale om 2x256 RD-Ram kredse.

Rent faktisk så er det kingston moduler som Dell sælger så du kan *måske*
finde dem billigere et andet sted, partno. er "KTD-DM800/512 512MB Kit " for
non-ecc versionen, som har en MSRP på $400.

Dimension 8100 er bygget på et Intel 850 chipset, så den burde i princippet
kunne bruge 2 x "RDRAM PC800 Kingston 256MB ValueRAM 798,00 DKK" MEN min
erfaring med Dell maskiner siger mig at du skal være sikker på at du kan
returnere dem hvis den ikke æder dem :)

John Smith