Åbne flere databaser på en gang
Fra : René Pedersen

Dato : 20-06-03 12:49

Hej jeg har et problem. Jeg skal åbne en database og tage data
fra den og lægge ind i en anden database. Dette skal jeg gøre for
ca. 500 databaser hvor data skal lægges ind i samme database. Jeg
forsøger mig med følgende script:

<%
Set Conn2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/temp/data.mdb")
Conn2.Open DSN
For i=1 to 9
   Set Conn1 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   DSN2 = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
   DSN2 = DSN2 & "DBQ=" & Server.MapPath("/temp/2002/")
   DSN2 = DSN2 & i
   DSN2 = DSN2 & (".mdb")
   response.write(DSN2)
   Conn1.Open DSN2
   strSQL = "Select * from ph1"
   Set rs = Conn1.Execute(strSQL)
   Do
       strSQL = strSQL & "Tidsstempel, "
      strSQL = strSQL & "frie_pladser, "
      strSQL = strSQL & "max_pladser, "

      strSQL = strSQL & "values(' "

      strSQL = strSQL & objRs("ZeitStempel")
      strSQL = strSQL & "','"
      strSQL = strSQL & rs("AktKurz")
      strSQL = strSQL & "','"
      strSQL = strSQL & rs("MaxFreipKurz")
      strSQL = strSQL & "')"

      Conn2.Execute(strSQL)
      rs.MoveNext
   Loop While Not rs.EOF
   Conn1.Close
   Set Conn1 = Nothing
Next
Conn2.Close
Set Conn2 = Nothing
%>

Men når jeg kommer til linien DSN2 sker følgende fejl: Efter det
sidste slash kommer databasenavnet f.eks. 1.mdb. Men på serveren
registrerer den ikke slashen så den tror at databasen hedder
20021.mdb hvad kan det skyldes?

Er det muligt at åbne to databaser på den måde jeg forsøger eller
er der en smartere metode til at gøre det jeg forsøger?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 13:10

René Pedersen skrev:

> strSQL = "Select * from ph1"
> Set rs = Conn1.Execute(strSQL)
> Do

Her er strSQL stadig "SELECT * FROM ph1"

> strSQL = strSQL & "Tidsstempel, "

[snip, lignende linjer]

Prøv at udskrive strSQL her. Det er ikke en gyldig insertsætning.
Du skal nulstille strSQL når du begynder løkken - eller bedre
endnu, bruge en anden variabel til insertsætningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 13:06

René Pedersen skrev:

> DSN2 = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
> DSN2 = DSN2 & "DBQ=" & Server.MapPath("/temp/2002/")

Hvis du mangler en backslash efter server.mappath-tilføjelsen, kan
du jo bare sætte den på selv:

   DSN2 = DSN2 & "\"

> [...]
> sidste slash kommer databasenavnet f.eks. 1.mdb. Men på serveren
> registrerer den ikke slashen så den tror at databasen hedder

Server.Mappath giver tilsyneladende et andet svar end du forventer.
Men hvis det kun drejer sig om en manglende, "\" er problemet ikke
så stort.

> Er det muligt at åbne to databaser på den måde jeg forsøger eller
> er der en smartere metode til at gøre det jeg forsøger?

Der er noget galt med din løkke - jeg kommenterer i et andet
indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 20-06-03 14:35

"René Pedersen" <renehp@klarupnet.dk> wrote in message

> Do

> Loop While Not rs.EOF

Du bør nok overveje om det ikke vil være smartere at ændre dette til

Do While Not rs.EOF

Loop

Din kode vil fejle, hvis rs er tom.
--