Virker Mozilla 1.4 rc2?
Fra : ASKF

Dato : 20-06-03 08:24

Jeg prøvede at installere Mozilla 1.4 rc1 oven på 1.4a, med det resultat
at Mozilla ikke ville starte op. En geninstallation af 1.4a oven på 1.4
rc1 hjalp ikke, men hvis jeg installerede 1.3.1 og derefter 1.4a virkede
det fint igen. Jeg er derfor lidt tilbageholdende med at installere 1.4
rc2 :-/

Er der andre der har oplevet noget lignende?

PS. Jeg kører nu kun med browser, editor, DOMinspector og feedbackagent,
hvor jeg tidligere havde en fuld install.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-06-03 08:41

Hej

ASKF wrote:
> [...]
> rc2 :-/
>
> Er der andre der har oplevet noget lignende?

Ja med rc1 (og har hørt om tilsvarende problem i 1.4beta). Har ikke
prøvet rc2 endnu. Mit gæt er at du på et eller andet tidspunkt har haft
Mozilla Calender installeret (evt. lang tid siden), eller måske en anden
add-on til Mozilla som har efterladt rester i dit Mozilla directory.
Hvis du ryder op i dit Mozilla directory eller installerer i et helt nyt
directory, så tror jeg det virker.

Der er bug i bugzilla (indtil flere faktisk) på problemet, men kan ikke
lige på stående fod huske nummeret. Et eller andet sted har jeg også set
en liste over de filer du skal slette for at ryde ordentlig op efter
Mozilla Calender. Jeg kan prøve at finde den igen hvis det har interesse
(tror det var i bugzilla jeg fandt den). Selv havde jeg på det tidspunkt
dog valgt at installere i et andet directory, så jeg kan strengt taget
ikke svare på om det hjalp hos mig. Regner med at prøve rc2 senere i dag.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-06-03 09:10

Hej igen

Jeg skrev:
> Regner med at prøve rc2 senere i dag.

Er i stedet gået igang med at downloade

http://komodo.mozilla.org/pub/mozilla/nightly/2003-06-19-20-1.4/mozilla-win32-installer-sea.exe

fordi det ser ud til at blive rc3 og har nogle gode bugfixes:

http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=3309

Netop memoryleaks så ud til at være et stort problem i rc1, som gjorde
at skærmbilledet gik i kludder med opdateringen nogle gange. Så siden
det tilsyneladende er fikset i ovenstående linkede windows-build er det
nok mere interessant for Windows 9x/Me brugere i hvert fald.