dekryptering af MySQL password?
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 19-06-03 21:32

Hejsa!!

Kan man "dekryptere" indholdet af et felt som man har krypteret med
"PASSWORD" funktionen i MySQL?

Eller var det dumt at gemme brugerenes password på den måde når man nnu
gerne vil lave en service der kan maile dem deres password hvis de glemmer
det

--
Mvh. Peter
____________________________

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-06-03 21:36

On Thu, 19 Jun 2003 22:31:41 +0200, Peter Sepstrup wrote:

> [...]
> gerne vil lave en service der kan maile dem deres password hvis de glemmer
Du kan ikke dekryptere det, da det er en MD5 hash - envejskryptering. Man
bør heller ikke sende password via mail, men i stedet slette det gamle og
tilsende et midlertidigt som brugeren så selv kan ændre efter eget ønske.
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 19-06-03 21:56

> [...]
> tilsende et midlertidigt som brugeren så selv kan ændre efter eget ønske.

Oki... så bliver det sådan det bliver lavet i stedet for

fungere PASSWORD funktionen så faktisk ligesom den der blot hedder MD5?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-06-03 22:57

On Thu, 19 Jun 2003 22:56:22 +0200, Peter Sepstrup wrote:

> fungere PASSWORD funktionen så faktisk ligesom den der blot hedder MD5?
Jeg sov vidst, da jeg skrev før Selve forklaringen var dog god nok, men
mysql benytter ikke MD5, men funktionen password i stedet for. Se videre
her:
http://www.mysql.com/doc/en/Miscellaneous_functions.html

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-06-03 22:46

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> writes:

> fungere PASSWORD funktionen så faktisk ligesom den der blot hedder MD5?

mysql> select MD5('foo') as md5, PASSWORD('foo') as password;
+----------------------------------+------------------+
| md5 | password |
+----------------------------------+------------------+
| acbd18db4cc2f85cedef654fccc4a4d8 | 7c786c222596437b |
+----------------------------------+------------------+
1 row in set (0.05 sec)

.... så svaret må være nej.

--
Jacob - www.bunk.cc
Pardon this fortune. Database under reconstruction.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 19-06-03 22:55

> mysql> select MD5('foo') as md5, PASSWORD('foo') as password;
> | md5 | password |
> | acbd18db4cc2f85cedef654fccc4a4d8 | 7c786c222596437b |
> 1 row in set (0.05 sec)
>

> ... så svaret må være nej.

Den kan man vist ikke argumentere imod