1 stofanet til 2 PC´er
Fra : Krølle

Dato : 30-03-01 15:30

Jeg vil gerne bruge min stofanet-forbindelse til 2 PC´er som er placeret i
hver sin ende af huset. Hvad gør jeg og hvad skal bruges. ?? Opsætning og
lign???

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-01 20:52

On Fri, 30 Mar 2001 16:29:31 +0200, "Krølle"
<nesdamtrukspam@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil gerne bruge min stofanet-forbindelse til 2 PC´er som er placeret i
>hver sin ende af huset. Hvad gør jeg og hvad skal bruges. ?? Opsætning og
>lign???

Vi du afsløre dit styresystem og om de 2 pc'er allerede er forbundet i
netværk?
Hvis du har mindst Windows 98SE og fungerende netværk, så følg
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
, så kan det næsstern kun lykkes.
--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Krølle

Dato : 31-03-01 01:49

Okay, mit spørgsmål var nok lidt dårligt formuleret. Jeg prøver igen!!
Begge PC´ere har WinME installeret. Den ene PC er i øjeblikket tilsluttet
Stofanet og har selvfølgelig et netværkskort.
Den anden PC har også et netværkskort installeret men de kører ikke i
netværk og er ikke forbundet med hinanden på nogen måde. Jeg er "ret ny" på
netværksområdet så alle gode råd er velkomne.

Fra : Steen Nielsen

Dato : 31-03-01 09:32

Du skal have to netkort i den computer, der er tilsluttet stofanet. Det
andet netkort danner så forbindelsen til den anden computer. Det er lettest,
hvis din stofanet-computer kører Win2000, men kan også fungere med WinME. Du
skal dele stofanetforbindelsen.

Er du helt nybegynder kræver det en meget detaljeret tastevejledning.

Mvh. SteenN

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-03-01 08:27

On Sat, 31 Mar 2001 02:49:05 +0200, "Krølle"
> [...]

>Den anden PC har også et netværkskort installeret men de kører ikke i
>netværk og er ikke forbundet med hinanden

Først skal de forbindes i et lille lokalt netværk. Det kræver et
netkort i hver maskine. Det har du også, men da værtsmaskinens netkort
allerede er optaget af stofanet skal der ét til i den. Det er ikke så
slemt, som det lyder: det koster en god hundredkroneseddel og er ret
let at montere. Hvis du ikke er til indmad, kan du få et udvendigt til
usb. Desuden skal du bruge et krydset kabel. Det koster fra 50 kr og
opefter afh. af længde.

Men sæt dig lidt ind i netværk:
Jes Nyhus: Windows 98 & små netværk. IDG 2000, kr. 48. De gængse
comuterblade har osse jævnligt vejledninger i opsætningen.

God fornøjelse!

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/