Vedr. Asus A7V133?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-06-03 19:17

Hej Alle sammen !

Er der en der kan hjælpe med hvilke HD controllere man skal bruge når man
skal tilslutte en HD + et CD-rom drev + en brænder på et Asus A7v133
bundkort.
Jeg syntes ikke at jeg kan kloges af placeringen på portene, for efter
anvisningen på kortet er der (når man kigger retvendt ned på portene med ben
1 i venstre side) en blå ATA 100 primary controller, og en sort ATA 100
secondary controller i venstre side, samt en blå primary IDE controller,
samt en sort secondary IDE controller i højre side.
Jeg troede iøvrigt, at de 2 blå controllere begge er ATA 100 eller hvad?

Jeg har prøvet at sætte min HD i venstre side på ATA 100 controlleren, men
så kan den ikke finde harddisken.

Håber at der er en der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Leony

Dato : 20-06-03 09:26

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at sætte min HD i venstre side på ATA 100
> controlleren, men så kan den ikke finde harddisken.

Du har et board med RAID, det virker ikke fordi du bruger de forkerte
IDE controllere.
Du skal bruge de controllere der sidder til højre.

Harddisk skal være primær master og cd-rom drevet jumpes som primær
slave på den primære controller (den er blå).
Brænderen sættes som master på den sekundære controller (tættest
batteriet).

Du kan også have begge optiske drev på den sekundære controller. Det er
dog ikke en god ide hvis du ofte kopiere direkte fra cd til cd
(on-the-fly).

Du kan downloade en manual til dit motherboard her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_A/VIA_Chipset/a7v133-102.pdf
hvor du kan få en masse information om dit board.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-06-03 09:49

[klip]

> Harddisk skal være primær master og cd-rom drevet jumpes som primær
> slave på den primære controller (den er blå).
> Brænderen sættes som master på den sekundære controller (tættest
> batteriet).

Hej Leony !

Ja, men tusind tak for hjælpen, det var pænt af dig at hjælpe.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend
fra
OveK.

Fra : Leony

Dato : 21-06-03 15:03

> Ja, men tusind tak for hjælpen, det var pænt af dig at hjælpe.

Velbekomme, vi er her jo for at hjælpe hinanden.